Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beordrad övertid på jobb betydde bjuden på hämtmat of free choice, jag tog Spoonerys marockanska lammfärsgryta. Jähähähättegott. Lunchen idag blev påskbordsrester (vilket i mitt fall betydde sallad med massa färsk babyspenat, solrosskott, quinoa, rödbetor, fetaost, tomater och ramslökshummus)

Tyckte synd om mig själv som var tvungen att jobba idag när resten av världen hade ledigt (nackdelen med att jobba för ett skotskt vs ett engelskt företag). Det kändes betydligt bättre när jag kom hem och möttes av ett glas Riesling, en skål kikärtspuffar och en puttrande grönsaksrisotto.

Till efterrätt kommer jag att sätta i mig de små Lindt-ägg som lyckats komma undan resten av helgen, men vars dagar nu är räknade.

Kan trösta dig med att jag också jobbade igår. Och i fredags :p
Längtar sååå till fredag. Ledig helg. Aah! :love:

I går blev det raggmunk, i dag bjöd svärmor på någon variant av korvstroganoff med pastaskruvar. Hon berättade även att den gamla damen som bjuder till kalas på lördag har beställt... (föreställ er en trumvirvel)... smörgåstårta.
Nu återstår bara att se vilken fyllning den innehåller.

Premiärgrillat hos Gangstern så helgrillad filé, potatisgratäng, två sorters bea, vanlig sallad, mozzarellasallad, Tzatziki och friterade lökringar. En perfekt avslutning på en dag som gick i temat bumpo ska må bra i Västkustens Pärla.

Pyttipanna igår. Ur påse från frysdisken. Det var jättegott med chiliketchup på.

(Jag är inne i en helt hopplös trött period med yrsel och jävelskap så orkar inte så mycket ;))

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 655
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 100
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar