Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Middagen tänker jag inte nämna, men fick lunch hos min vän och granne; stekt fläskfile, kokt potatis och kantarellsås samt lagrad påskmust. En rejält mastig lunch men ack så omhuldad jag kände mig. Det är nåt särskilt med mat tillagad av folk över 70 tror jag. Inmundigades i sällskap av mina BARN och hens BARNBARN, en spretig och bitvis extremt livlig skara.

Middagen tänker jag inte nämna, men fick lunch hos min vän och granne; stekt fläskfile, kokt potatis och kantarellsås samt lagrad påskmust. En rejält mastig lunch men ack så omhuldad jag kände mig. Det är nåt särskilt med mat tillagad av folk över 70 tror jag. Inmundigades i sällskap av mina BARN och hens BARNBARN, en spretig och bitvis extremt livlig skara.
Hur känns det att använda uttrycket "minA barn"? Alltså plurala BARN.

Grillningen igår blev löjligt god. Jag vet att det låter skrytigt men det var verkligen SÅ gott! Revbensspjäll till särbon och helgrillad fläskfilé till mig, båda med min egen Memphis dust. Sparrisen var lagom grillad och de fyllda champinjonerna precis som jag vill ha dem. Ska jag anmärka på något skulle det vara potatisen, den skulle ha legat med lite längre för krispigare skal ;)

Grillningen igår blev löjligt god. Jag vet att det låter skrytigt men det var verkligen SÅ gott! Revbensspjäll till särbon och helgrillad fläskfilé till mig, båda med min egen Memphis dust. Sparrisen var lagom grillad och de fyllda champinjonerna precis som jag vill ha dem. Ska jag anmärka på något skulle det vara potatisen, den skulle ha legat med lite längre för krispigare skal ;)
Glad läsning efter din gyozakris häromdagen. :heart

PIPPIN ska inte åka till Sveriges framsida (eller baksida, hur det nu var ;) :p) förrän imorgon fick han veta precis så han ville ha pippi till middag :D Dvs kycklingvingar. Jag har inte bestämt vad jag vill ha, valet står mellan flankstek och ryggbiff.

Annars blir det rinse&repeat från gårdagen eftersom det finns potatis, sparris, bacon, svamp samt fyllning till svampen kvar :up:

Det har varit påsk och jag har varit hos mor och far i Hunnebo. Vad har vi ätit tro?

Torsdag: hamburgare och någon korv, massa grönsaker och bröd och grejer.

Fredag: varmrökt lax, kokt potatis, ärtor och romsås. SÅ gott.

Lördag: det där vanliga ;) Nä, men sill, ägg, lax, Jansson, några köttbullar, några prinskorvar... och nubberöra!

Söndag: rester till lunch så var inte så våldsamt hungrig på kvällen, jag åt rostat bröd med borgmästarost.

Idag har jag fyndat kallrökt lax som jag nog ska göra till en pastarätt med spaghettini, rucola, mycket citron och parmesan och kanske någon sked crème fraiche för att binda ihop det hela.

Fredag: Texas chili med bröd och blandade grönsaker.
Lördag: grillad fläskfilé med ugnsrostad delikatesspotatis och blandade grönsaker.
Söndag: en repris på fredagen.
I dag blir det en vegetarisk wok för att rensa lite i kylskåpet.

Tyckte synd om mig själv som var tvungen att jobba idag när resten av världen hade ledigt (nackdelen med att jobba för ett skotskt vs ett engelskt företag). Det kändes betydligt bättre när jag kom hem och möttes av ett glas Riesling, en skål kikärtspuffar och en puttrande grönsaksrisotto.

Till efterrätt kommer jag att sätta i mig de små Lindt-ägg som lyckats komma undan resten av helgen, men vars dagar nu är räknade.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 655
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 100
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar