Tittar in i ditt kök, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Magsjukemannen ville inte ha något snällt ("Jag är inte sugen på fläskfilé" sagt lite buttert :p) så det blir egenkryddade tacos. Dvs jag är på väg ut för att gräva fram älgfärs :D

Libanesisk middag på restaurang igår med både gamla och nya familjen. Mycket gott och mycket trevligt. Massor med små rätter. Vet inte vad allt var med det mesta var gott utom en persiljesallad som bestod av persilja och riktigt SÅ förtjust i persilja är jag inte. :)

Idag sista rycket av kylskåpsrensning efter julen. Nu rök sista sillen med potatis och ägg. Tre skumtomtar var till kaffet. Nu är julen slut!

Libanesisk middag på restaurang igår med både gamla och nya familjen. Mycket gott och mycket trevligt. Massor med små rätter. Vet inte vad allt var med det mesta var gott utom en persiljesallad som bestod av persilja och riktigt SÅ förtjust i persilja är jag inte. :)

Idag sista rycket av kylskåpsrensning efter julen. Nu rök sista sillen med potatis och ägg. Tre skumtomtar var till kaffet. Nu är julen slut!

Tabouleh? Det är ju jättegott!

Tabouleh? Det är ju jättegott!

Nja, alltså, jag är tveksam till om den innehöll något annat än persilja. Möjligen lite lök. Och det smakade persilja. Inte gott, inte äckligt utan bara persilja. Tillförde mitt liv väldigt lite i jämförelse med de 12 andra rätterna. :)

Nja, alltså, jag är tveksam till om den innehöll något annat än persilja. Möjligen lite lök. Och det smakade persilja. Inte gott, inte äckligt utan bara persilja. Tillförde mitt liv väldigt lite i jämförelse med de 12 andra rätterna. :)
Tabouleh är ju lite mer än hackad persilja.

@Petruska lammet var super, särskilt som det kom med en vän som fick receptlänken:D behövde rätt mycket mer chili, men det var ju lätt ordnat.
Lammet fick sällskap av kalv och oxfilé då frysrensning inför flytt pågick.

Annan vän tog med hemlagad glass med kardemumma, honung och nötter, recept kommer ety den var magnifik!

Värdinnan aka Moi kokade ris och friterade papadum tills Lützendimman låg tät. Chutney till det och kvällen var topp! Tur det, eftersom agen var miserabel:D

@Petruska lammet var super, särskilt som det kom med en vän som fick receptlänken:D behövde rätt mycket mer chili, men det var ju lätt ordnat.
Lammet fick sällskap av kalv och oxfilé då frysrensning inför flytt pågick.

Annan vän tog med hemlagad glass med kardemumma, honung och nötter, recept kommer ety den var magnifik!

Värdinnan aka Moi kokade ris och friterade papadum tills Lützendimman låg tät. Chutney till det och kvällen var topp! Tur det, eftersom agen var miserabel:D
Alltså, jag följer ju inte recept. :) Jag tog bara med länken för att visa vilken rätt jag menade. Alla mina kvartersindier har Saag Gosh, och jag lagar det lite lagom på fri hand som det faller sig.

Vem- ingen aning.

Jag bara älskar män i klassiskt kvinnliga sexiga poser. Det visar hur löjligt det är.

Aha! :) Jag vet inte vad det är med den där bilden, men den sätter igång min fantasi alldeles väldigt. Och det vill inte säga lite. I mitt huvud har det blivit en väldigt jobbig person som tar alldeles för stor plats i min hjärna. Vederbörande har en historia att berätta som jag inte vill skriva.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
666
· Visningar
29 607
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 108
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 134
Senast: Mineur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 972
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama