Tittar in i ditt kök, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick en Sous Vide stav i julklapp och nu lagas nastan all mat Sous Vide. Det ar sa fruktansvart gott :d I kvall blir det kycklingbrost (jag har blivit fet under helgerna sa nu ska det stramas till lite) med ugnsbakade rotfrukter (mest tropiska som jag hittade i den Mexicanska affaren) och till det ett glas vin. Det far vara matta pa atstramningarna har. :p

Tacokväll hos vänner i går. Jag tror värdparet tog tillfället i akt och rensade ut det sista julgodiset och julkakorna till kaffet. ;)

Jag tror inte heller att Kung Markatta är antroposofiskt. Saltå Kvarns produkter undviker jag, kanske inte med emfas, men som rutin.

Jag kollade Kung Markattas sida precis. Inte ett ord om biodynamiskt, bara KRAV/ekologiskt samt Fairtrade. De som grundade företaget verkar inte ha kopplingar till tokstollarna i Järna. Jag är inte odelat positiv till KRAV som organisation heller men de håller inte på med mumbojumbo iaf.

Min emfas grundar sig i släktingar som hamnade i antroposofträsket vilket förstörde en familj (inkl ett självmord).

Jag kollade Kung Markattas sida precis. Inte ett ord om biodynamiskt, bara KRAV/ekologiskt samt Fairtrade. De som grundade företaget verkar inte ha kopplingar till tokstollarna i Järna. Jag är inte odelat positiv till KRAV som organisation heller men de håller inte på med mumbojumbo iaf.

Min emfas grundar sig i släktingar som hamnade i antroposofträsket vilket förstörde en familj (inkl ett självmord).
Motiverad emfas.

Jag köper nog någon enstaka Saltåprodukt när alternativen känns än värre.

Måste göra en Key Lime Pie till imorgon, borde hinna efter frukost. Ska dock dubbla limen, de kan vara så söta.

Jag tog också extra lime (inte dubbelt dock), men glöm inte att minska på den andra vätskan eller öka på äggulorna också. Annars kanske den inte sätter sig lika mycket. Min blev absolut inte för söt utan fräsch och god! Vi åt upp resterna igårkväll, efter en sjujäkla mängd hemmagjord sushi. Och bubbel. Och GTs.

Jag tycker det är svårt när Saltå Kvarn ibland är enda alternativet för vissa produkter - typ hel dinkel osv. :down: Även om jag kan undvika det och inte måste leva med hel dinkel så har jag lite svårare att berätta för min sambo vad han får/inte får handla. Han är inte lika mycket för att bojkotta saker som jag är.

Motiverad emfas.

Det kan jag förstå men för mig är det omöjligt. Jag mår nästan illa när jag ser deras produkter i affären.

Min mamma specialläraren fick mig att läsa Rudolf Steiner som tonåring (:D) och det grundlade min tveksamhet inför det hela. Hon tittade på Waldorfpedagogiken och plockade väl lite ur den till sina elever men köpte verkligen inte hela konceptet.

Jag tycker det är svårt när Saltå Kvarn ibland är enda alternativet för vissa produkter - typ hel dinkel osv. :down: Även om jag kan undvika det och inte måste leva med hel dinkel så har jag lite svårare att berätta för min sambo vad han får/inte får handla. Han är inte lika mycket för att bojkotta saker som jag är.

Urtekram, ICAs I love eco, Wästgötarna (webbshop), Warbro kvarn och Dinkelboden finns också. Om du använder det som ris titta gärna på Garants kamutvete :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
666
· Visningar
29 613
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 108
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 134
Senast: Mineur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 972
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dagens nagellack!
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur