Jag ska fira nyår på egen hand. Helt självvalt, för övrigt. Jag är inte så förtjust i nyår (det är en underdrift) men visst kan jag se det som en anledning att äta min favoritmat och knäcka en hel flaska alkoholfritt bubbel!
Så jag ska äta lite blandade charkuterier, bland annat en riktigt kladdig brie de meaux som jag hittade till väldigt bra pris, med hembakta kex som just nu sprider sin ljuvliga doft i lägenheten. Sedan blir det moules marinières med hembakt vriden baguette. Och sedan honungsmelon och någon liten biskvi och kanske lite vaniljglass. Jag är helnöjd med upplägget och ser fram emot att välja ut lite bra grejer att se på på Netflix - hela säsong 5 av
Barnmorskan i East End ligger bra till.
Jag förälskade mig ju i P.Lex Pure på den alkoholfria fronten häromveckan, men när jag insåg att jag skulle vara tvungen att ta mig till Systemet för att köpa falnade just det intresset. Jag beställde hem en flaska Chapel Hill med min Hemköpleverans, den fick tre fyrar i GP i veckan och hade vettigt pris. Men så var jag på större Ica på torget förut idag för att kolla om de hade några fina blommor och de hade Kung Markattas variant som vann GP:s test, så jag köpte en sådan också. YOLO liksom (
@Killaloe)
Ikväll kommer en kompis över för att kolla på På Spåret och jag kom just på att jag inte har ätit middag... jag har nämligen bara tänkt bjuda på cheesecake. Får väl hugga ett par av de där kexen och lite blå Castello så att jag inte svimmar