Och sån blev denTänkte mig göra nån typ av lax/räklandgång sen ikväll
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och sån blev denTänkte mig göra nån typ av lax/räklandgång sen ikväll
Jag har köpt hjärtmusslor. Föreställer mig att jag lagar dem med vitt vin, lök och ordentligt med slät bladpersilja. Pasta till och mer vin.
Jodå. Och citronskal och lite chiliflagor.Vitlöken då?
Jodå. Och citronskal och lite chiliflagor.
Jag har varit sugen på pasta med skaldjur sedan i onsdags då jag såg filmen Bortom Lampedusa. Skakande film i övrigt.
Ja. Egentligen. Det där förbannade havet har hivudrollen. Fattiga italienare lever av det. Syrier och andra drunknar i det eller räddas ur det. Inte feel good.Phu.
Blev nervös.
Rekommenderas filmen?
Ja. Egentligen. Det där förbannade havet har hivudrollen. Fattiga italienare lever av det. Syrier och andra drunknar i det eller räddas ur det. Inte feel good.
Det där vinet du rekommenderade som present till mig, vad hette det? Inte Gascogne utan det mer personliga.Hmm. Jag hoppar nog just nu. Men kan rekommendera Mondovino till trådhängarna på temat vin om intresse finns. Gammal men bra.
Det där vinet du rekommenderade som present till mig, vad hette det? Inte Gascogne utan det mer personliga.
Japp!
Japp!
Det var det! Druvan och distriktet. Partner och jag var helt tagna av träffsäkerheten.
Jag har köpt hjärtmusslor. Föreställer mig att jag lagar dem med vitt vin, lök och ordentligt med slät bladpersilja. Pasta till och mer vin.
Ganska små gråvita, ja. Men jag har ätit dem så länge jag kan minnas, så jag tror inte de är trendiga.Är det sådana där pyttesmå musslor? Vitgrå skal? Åt det i Stockholm senast på nåt italienskt ställe. Verkade vara himla trendigt med de där musslorna, men jag blev inte imponerad. Men de var bara MÅNGA. Smakade typ ingenting. Var det musslornas fel eller tillagarens?
De kanske hade varit frysta?Okej, det kanske är jag som är otrendig - har aldrig sett dem tidigare. Rätten jag åt var god, men musslorna tillförde ingenting till pastan och såsen.