Tittar in i ditt kök, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte mig göra nån typ av lax/räklandgång sen ikväll
Och sån blev den :d
2016101416335044360_sbig.jpg

Ja. Egentligen. Det där förbannade havet har hivudrollen. Fattiga italienare lever av det. Syrier och andra drunknar i det eller räddas ur det. Inte feel good.

Hmm. Jag hoppar nog just nu. Men kan rekommendera Mondovino till trådhängarna på temat vin om intresse finns. Gammal men bra.

Jag har köpt hjärtmusslor. Föreställer mig att jag lagar dem med vitt vin, lök och ordentligt med slät bladpersilja. Pasta till och mer vin.

Är det sådana där pyttesmå musslor? Vitgrå skal? Åt det i Stockholm senast på nåt italienskt ställe. Verkade vara himla trendigt med de där musslorna, men jag blev inte imponerad. Men de var bara MÅNGA. Smakade typ ingenting. :( Var det musslornas fel eller tillagarens?

Är det sådana där pyttesmå musslor? Vitgrå skal? Åt det i Stockholm senast på nåt italienskt ställe. Verkade vara himla trendigt med de där musslorna, men jag blev inte imponerad. Men de var bara MÅNGA. Smakade typ ingenting. :( Var det musslornas fel eller tillagarens?
Ganska små gråvita, ja. Men jag har ätit dem så länge jag kan minnas, så jag tror inte de är trendiga.

I egenskap av göteborgare gissar jag att de musslor du fick i Stockholm inte var färska nog för att vara goda. Det finns ingen fiskauktion i Stockholm, så allt transporteras (för) mycket.

Okej, det kanske är jag som är otrendig - har aldrig sett dem tidigare. Rätten jag åt var god, men musslorna tillförde ingenting till pastan och såsen.

Okej, det kanske är jag som är otrendig - har aldrig sett dem tidigare. Rätten jag åt var god, men musslorna tillförde ingenting till pastan och såsen.
De kanske hade varit frysta?

Färska hjärtmusslor är jättegoda! De jag åt idag var helt avgörande för rätten.

Alltså...I bland är det bra att vara välsignad. Det känns som att det blir lite mer okej att peta bort sådant man inte vill äta.
Smörgåstårtan var uppbyggd på följande vis:
Torrt bröd, ett lager med tonfisk, mer torrt bröd, ett lager med ärtor/morötter i kladd, torrt bröd och garnering med smaklösa räkor, någon billig "skagenröra", väldigt mycket crabfish/crabsticks, ägg, tunna skivor gurka, knappt synliga citronskivor och till sist små högar med svart "kaviar".
Det var synd om mig! :arghh:

Jag rullade igen och det gick fint denna gången med!

img_4346_58010a94e087c37f5a20de36.jpg

Följde guru @VLMF : s råd och väntar med rullning av lunchen till idag - några timmar får de tåla. Serverar lite annat plock också ifall pensionärerna är rädda för lite annorlunda konsistens och så ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
641
· Visningar
28 735
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 075
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 212
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 978
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar