Tittar in i ditt kök, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner till kvällens meny redan nu. Det är dags för svärfars födelsedagskalas och då vankas det smörgåstårta...
Har jag tur är den köpt på stället vars smörgåstårta påminner om en jättesmörgås med skagenröra (+poäng för att bagerskan gör den själv) och räkor.
Har jag mindre tur är den inhandlad på stället där fyllningen kan variera i smak och kvalitet men alltid innehåller ett lager av ärtor och tärnade morötter i någon creme fraiche/majonnäsgegga :yuck:

Efterrättstårtan brukar i alla fall vara hemgjord och välsmakande.

Åt en banan till middag igår vid 19, mår fortfarande illa. Har tappat all inspiration what so ever så det blir nog en trist mathelg. Tinade lax igår, hundarna blir nog glada idag...

Jag känner till kvällens meny redan nu. Det är dags för svärfars födelsedagskalas och då vankas det smörgåstårta...
Har jag tur är den köpt på stället vars smörgåstårta påminner om en jättesmörgås med skagenröra (+poäng för att bagerskan gör den själv) och räkor.
Har jag mindre tur är den inhandlad på stället där fyllningen kan variera i smak och kvalitet men alltid innehåller ett lager av ärtor och tärnade morötter i någon creme fraiche/majonnäsgegga :yuck:

O_o

Hur sjutton kommer man på att ha det i en smörgåstårta?! Inte för att jag tycker om smörgåstårta men jag trodde att det fanns NÅGRA gränser iaf... :cautious:

Saknas skinkrosor kan du be @Hyacinth visa dig hur man fixar dem :D

Jag håller tummarna för den med räkor!

Tänkte mig göra nån typ av lax/räklandgång sen ikväll, så i förberedandet inför det har jag precis slagit en majonnäs :)

Jag ska göra vietnamesiska vårrullar igen har jag tänkt mig, bara jag får tag på vermicelli. Men det ska väl inte vara helt omöjligt :-)

Mamma och pappa ska käka lunch hos mig imorgon och de har aldrig ätit vietnamesiskt, så jag tänkte göra en laddning till imorgon också. Nog klarar de sig fint i kylen om jag lägger folie över och ser till att de inte klibbar på varann för mycket? Vi ska iväg på förmiddagen, så jag kan inte göra dem innan de kommer... men jag kan förstås rulla dem efterhand när de väl är på plats. Vad tror ni, kära experter?

Jag har aldrig sparat dem faktiskt så har ingen aning. Men det är nog roligare att göra dem på plats! Förbereda alla grönsaker och kalla nudlar och sånt istället? Vi brukar ha allt på bordet som vid tacos och så rullar man och äter efterhand :)
@Anna

Jag ska göra vietnamesiska vårrullar igen har jag tänkt mig, bara jag får tag på vermicelli. Men det ska väl inte vara helt omöjligt :-)

Mamma och pappa ska käka lunch hos mig imorgon och de har aldrig ätit vietnamesiskt, så jag tänkte göra en laddning till imorgon också. Nog klarar de sig fint i kylen om jag lägger folie över och ser till att de inte klibbar på varann för mycket? Vi ska iväg på förmiddagen, så jag kan inte göra dem innan de kommer... men jag kan förstås rulla dem efterhand när de väl är på plats. Vad tror ni, kära experter?

Vi kör på risnudlar:)

(Japp, svarade på nåt du inte frågade om. :D )

O_o

Hur sjutton kommer man på att ha det i en smörgåstårta?! Inte för att jag tycker om smörgåstårta men jag trodde att det fanns NÅGRA gränser iaf... :cautious:

Saknas skinkrosor kan du be @Hyacinth visa dig hur man fixar dem :D

Smörgåstårta är en gränslös maträtt :D. Fast kombinationen (:wtf:) som @lil-sis nämnde har jag aldrig blivit utsatt för och tur är det!
Däremot hamnade på besök en gång hos en tant som lade purjolök och kaviar mellan två skivor formfranska som hon värmde i våffeljärnet och serverade med stekt ägg... :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
641
· Visningar
28 735
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 075
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 212
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 978
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar