Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Druckit 0,5 liter grapefruktjuice.inväntar sällskap, islatte och chokladkaka på stammisfik. Vad hade jag gjort om jag hade köpt hus i TIERP????
Å, det där har hänt mig med. Bråttom och tog fel glasslåda. När det var dags för lunch så var det just glass i lådan. Inte korv stroganoff som jag trodde...Det gör inte jag heller. Det har lett till ett antal smärre kriser när tex fryst kikärtsoppa visar sig vara äppelmos när den tinat lagom till lunch.
Nu har jag ätit mina första overnight oats! Det var gott och trevligt i konsistensen men lite tråkigt, jag saknade antingen lite mer syraskjuts eller sötma så att säga. Kanske vanilj - det finns ju sojamjölk eller om det är mandelmjölk med vaniljsmak, det kan nog vara något. Sedan saknade jag något att tugga på, så nötter kan nog vara något också, dessutom lite mer mättnadskänsla. Det blir nog bra det här!
Ja i eftermiddag innan middagen ska det finnas lite tid för det @Anna
Hojtar på @zassoo som jag har för mig har ätit en del overnight oats.
Det blir som en kall och mindre klistrig gröt, alltså?Nu har jag ätit mina första overnight oats! Det var gott och trevligt i konsistensen men lite tråkigt, jag saknade antingen lite mer syraskjuts eller sötma så att säga. Kanske vanilj - det finns ju sojamjölk eller om det är mandelmjölk med vaniljsmak, det kan nog vara något. Sedan saknade jag något att tugga på, så nötter kan nog vara något också, dessutom lite mer mättnadskänsla. Det blir nog bra det här!
Tror du att man kan roa sig med att använda kokosmjölk eller blir det äckligt?
Det blir som en kall och mindre klistrig gröt, alltså?
Jag är så konservativ om morgonen, så då måste jag ha smörgåsar och kaffe. Men det där låter som ett alternativ för mina (sommar)luncher! Jag har inte ens hört talas om det förut. Hur många timmar är lagom för blötläggningen, eller vad man ska kalla det?
Tror du att man kan roa sig med att använda kokosmjölk eller blir det äckligt?
Markus Auyjalay har ett fenomenalt bra recept på chili! Det är nog faktiskt den bästa chilin jag ätitNå, jag kan improvisera utan problem men om någon har tips på andra saker som gör det extra mustigt och gott är jag idel öra
kväll ska jag ut och äta med kollegor i - ja, @Killaloe anar var. En mindre stad där jag till det yttersta brukar undvika att gå ut och äta. Detta blir en utmaning! Men sällskapet är i alla fall väl utvalt. Kvinnliga kollegor från min mansdominerade arbetsplats. Och vi ska rida lite först!
Markus Auyjalay har ett fenomenalt bra recept på chili! Det är nog faktiskt den bästa chilin jag ätit
Och angående Overnight oates så brukar jag göra det på jobbet. Dock mestadels för kalorierna men brukar blanda den på turkisk yoghurt och grädde, med havregryn/rågflingor, linfrön, vaniljpulver och kardemumma. Toppar oftast med rivet äpple och kanel alternativt banan. Men det blir trevlig konsistens och rätt gott ändå (säger hon som avskyr mjuka flingor och havregryn) Brukar dessutom blanda till den vid 15 när jag börjar och äta vid 20-21 som kvällsfika vilket fungerar ypperligt också. Så precis som @Anna är inne på är det inte alltid nödvändigt att den står över natten (kanske dock om en blandar i chia frön som väl behöver sin tid att svälla?)