Tittar in i ditt kök, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dag 2 på overnight oats: igår blandade jag mina gryn med mangoyoghurt (Arlas, inget fancy, inga bitar och inte jättemycket smak) och lite mjölk, rörde ner kakao och lite vaniljsocker (har riktigt vaniljpulver på ingång ikväll) och toppade nu med tinade hallon och blåbär. Det är ju som att äta en ganska god efterrätt! Mycket glad åt denna upptäckt. Ikväll får jag hem bl.a hasselnötter som blir en bra ingrediens framöver, mättar ju lite extra också.

Konferangsmiddagen igår var laxsashimi med forellrom, fänkål och dillemulsion till förrätt, lammytterfilé med klassiska tillbehör till varmrätt och färskostmousse med bär och minimaränger till dessert.
Nu har jag ätit storfrukost med yoghurt, eggs benedict, pannkakor och våfflor. Vem planerade in förmiddagsfika innan lunch? O_o

Igår lagade jag lamm korma med raita och kokosris. Det tog två timmar. De timmarna hade vi behövt för att packa lådor. Men nä, ja e int bitter... Gott blev det iallafall.

Idag har vi betalat huset så nu är vi husägare! Förutom den delen som banken äger då. Hade velat gå ut och fira men måste packa. Fy fan vad jag hatar att flytta! VARFÖR kom vi på den här idiotiska idén.

Idag avslutar vi arbetsveckan storstilat med köpta köttbullar, pulvermos, pulversås och rårörda lingon.

Greta/Viktor hävdar att det är vad som behövs idag och efter en dag med snålt intag pga åsikter från ovan nämnda så är det bäst att böja sig.

Imorgon ska vi spendera dagen på Strömsholm och lyssna på Carl Hester (hela FAMILJEN) och jag har planerat frukost på mjukt bröd med avokado, ost, skinka och tomat, Greta/Viktor får böja sig helt enkelt. Lunch blir något från de utlovade Foodtrucks som ska finnas på plats. Och så har jag bunkrat med äpplen, bananer och vindruvor.

Idag avslutar vi arbetsveckan storstilat med köpta köttbullar, pulvermos, pulversås och rårörda lingon.

Greta/Viktor hävdar att det är vad som behövs idag och efter en dag med snålt intag pga åsikter från ovan nämnda så är det bäst att böja sig.

Imorgon ska vi spendera dagen på Strömsholm och lyssna på Carl Hester (hela FAMILJEN) och jag har planerat frukost på mjukt bröd med avokado, ost, skinka och tomat, Greta/Viktor får böja sig helt enkelt. Lunch blir något från de utlovade Foodtrucks som ska finnas på plats. Och så har jag bunkrat med äpplen, bananer och vindruvor.

Slog till och kokade potatis :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
641
· Visningar
28 742
  • Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 125
Senast: ullo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 752
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 749
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Senast tagna bilden XV