Världens bästa tonåring. Eller, TONÅRING, kanske.Vilken originell tonåring! Men hon bör absolut få det hon vill ha på sin födelsedag!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Världens bästa tonåring. Eller, TONÅRING, kanske.Vilken originell tonåring! Men hon bör absolut få det hon vill ha på sin födelsedag!
Nej, hon är ganska mitt i tonåren. Hon fyller 15 på tisdag.Bara tonåringen är nöjd Och grattis, är det en nybliven tonåring?
De har allting! I alla fall alla kryddor,
Hur kryddar ni era hemgjorda klyftpotatisar? Jag brukar använda flingsalt,timjan,peppar,vitlökspulver..men de blir alltid så trista och menlösa Nåt hemligt knep?
Världens bästa tonåring. Eller, TONÅRING, kanske.
Hade väninna på middag, torsk (vet ej styckningsdetalj, det var nog filé) inlindad i kallrökt skinka på haricots verts med pepparrot, dill och lime. Bulgur och yoghurtsås med citronpeppar och stenbitsrom. Chokladmousse på kokosmjölk till efterrätt. Det var gott!
Är det någon som pysslar med overnight oats / davosgröt härinne förresten? Jag testar för första gången idag, eller imorgon då. Läste om det på flera ställen igår och blev nyfiken, och så lyssnade jag på Matsamtalet-podden på bussen imorse och då pratade Sigrid om det, och tryckte på att det just inte blir klistrigt som kokt havregrynsgröt - jag är ärrad från dagis och klibbig, halvkall gröt. Vill nämligen gärna tycka om havregrynsgröt eftersom det trots allt är en bra frukost och provar då och då, men nej, jag tycker inte om det. Overnight oats verkar därför vara ett bra alternativ! Kompisen som var här håller på med det och gav lite tips, men varför inte fråga er ljuvliga typer också?
Jag gjorde det enkelt och tog bara havregryn och mjölk, och björnbär i locket på min lilla bägare. Tänker att om jag gillar det kan jag ju hitta på lite roligare saker med frön och nötter och sådär.
(För den oinvigde - man blandar alltså bara havregryn med samma mängd vätska och låter svälla i kylen under natten. Äter med vad man nu tycker om, vissa verkar köra yoghurt, andra frukt och bär, somliga nötter osv.)
Är. Så. Mätt.
Ska testa att göra så nästa gång!Olivolja, salt, vitlök, rosmarin/timjan/rosépeppar. Mycket kryddor och vänder runt allt i en bunke först så det blandas ordentligt.
I faggorna finns ju även Thali, som jag varmt kan rekommendera. Vegetarisk indisk restaurang.Är. Så. Mätt.