Tittar in i ditt kök, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
En av tomaterna såg inte riktigt ut som de andra. God var den iaf :D

14478540_1759102260996731_2784941104934420480_n.jpg

Har en förklaring till. Skyller allt på @Killaloe som drog ner mig i träsket för märkliga dokumentärer. En del av det jag tittade på ikväll krävde klegg och transfetter.
Åh har du kollat på bläckis favoritprogram Say yes to the dress? Eller blev det något annat högkvalitativt på TLC som Sister wives eller Toddlers and Tiaras ? :angel: :D (seriöst, det sistnämnda programmet är helt sjukt!)

Ska man nu äta fanskapen kan man göra det ordentligt:D.

Sån är jag med. Äter chips kanske en gång om året (förutom nachochips med salsa som jag kan peta i mig några här och där t.ex på AW eller annan buffé) och då äter jag typ räfflade dillchips med Holidaydipp. Äter aldrig upp allt och vill absolut inte ha det som blir över nästa dag, det är gott för stunden men äckligt efteråt.

Samma princip gäller McDonald's, Burger King och liknande. Får ett vansinnessug, äter med skräckblandad förtjusning, blir knökmätt och vill sedan inte ha det igen på typ ett år. Subway också, fast det blir jag sugen på oftare än en gång om året.

Sån är jag med. Äter chips kanske en gång om året (förutom nachochips med salsa som jag kan peta i mig några här och där t.ex på AW eller annan buffé) och då äter jag typ räfflade dillchips med Holidaydipp. Äter aldrig upp allt och vill absolut inte ha det som blir över nästa dag, det är gott för stunden men äckligt efteråt.

Samma princip gäller McDonald's, Burger King och liknande. Får ett vansinnessug, äter med skräckblandad förtjusning, blir knökmätt och vill sedan inte ha det igen på typ ett år. Subway också, fast det blir jag sugen på oftare än en gång om året.
Sån är jag med fulpizza, sunkkinamat (som dock blir allt svårare att uppbringa) och en del pubmat.

Spelar Subway i den ligan? Jag har bara varit där en gång och minns det bara som VÄLDIGT slätstruket.

Det blev lite lax över igår och jag funderar på att helt enkelt göra pasta och tomatsås och lägga laxen i den. Kryddningen på ingefära, lime och teriyaki känns dock inte helt hundra i sammanhanget.

Sån är jag med fulpizza, sunkkinamat (som dock blir allt svårare att uppbringa) och en del pubmat.

Spelar Subway i den ligan? Jag har bara varit där en gång och minns det bara som VÄLDIGT slätstruket.

Nja - Subway är ju fräschare. Det är bara samma känsla av att vara alldeles för mätt och ha konsumerat alldeles för många kalorier på en gång som är i samma liga. Det behöver ju inte bli så med Subway, man kan ju äta både mindre och nyttigare än vad jag brukar göra när jag är där ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
641
· Visningar
28 741
  • Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 125
Senast: ullo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 752
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 749
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar