@Anna Jag brukar göra på 1 dl, men så tar jag gärna en smörgås till också.
Ja, smart. Ett kokt ägg blir nog också lagom
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Anna Jag brukar göra på 1 dl, men så tar jag gärna en smörgås till också.
@Anna
Jag älskar overnight oats (och havregrynsgröt, för den delen ) och jag älskar jordnötssmör; att slå ihop de två i en och samma burk skapar med andra ord en finfin frukost!
Jag brukar köra efter ett recept jag har hittat här:
1 dl (fiber)havregryn
3/4 dl (eller lite mer, tycker jag) valfri mjölk (jag brukar köra på havredryck)
1 msk chiafrön
2 tsk jordnötssmör
Typ ett kryddmått vaniljpulver och en gnutta kanel.
Med crunchy jordnötssmör blir ju hela röran lite mer, ja crunchy, också. Toppas med fördel med massa mer jordnötssmör! Och banan eller dadlar eller nåt för lite sötma.
Gott, såvida man gillar jordnötssmör dårå.
Är overnight oats samma som Birchermüsli? För det senare har jag ätit på café i London och det var gott.
Konferangslunchen blev fisk, mycket gott. Fikat över alla förväntningar!!
Det bor folk häromkring också Finns både caféer, folk och affärer. Och en dygnet runt öppen mack
@Anna Vet inte om du hade nagon fruktjuice i dina overnight oats? Jag brukar svalla mina i en blandning av appeljuice (ca 3 msk), citronjuice (ca 0.5 msk) och mjolk (ca 1dl). Sedan blandar jag i lite yoghurt forst pa morgonen, tillsammans med rivet apple och honung efter smak. Tycker det blir syrligt och gott med appeljuicen i den ursprungliga blandningen liksom!
Det tycker jag!Nej, men jag funderade på det! Jag har en lemonad hemma just nu, inte kolsyrad då, som jag tror skulle bli jättegod i. Ska prova det också! Tack!
Besinna dig!Hittade alltså ett hus i typ TIERP, blev jättekär och höll på att spontanshoppa 300 kvm renoveringsobjekt med eternitfasad mitt ute på en åker, långt från ära, redlighet och gott kaffe. MAKEN skrev i förtvivlan och lyckades hindra mig. Var nog tur...
Jag är inte alls avundsjuk på dig @Anna. Inte alls