Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inser att jag inte klarar att koka rödbetor. Eller potatis. Jäkla skit. Det blir kall potatissallad med sockerärtor och andra kalla grönsaksrester och en bit bröd.
Jag tycker att raw-grejer brukar vara godare än de låter. Men jag gillar inte att få smoothie som fika. Jag vill ha kaffe och något sött!Raw food-fika låter ju miserabelt men lunch från havet och trerätters till middag är jag helt med på!
(OBS: skojar om raw food-fika. Det kan naturligtvis vara jättegott!)
En salt buljong?Tydligen ska du få äta havet som fond
tills det höll ihop
Det här med högsommarvärme i mitten av september och att jag badat i havet flera dagar i rad nu kan ha bidragit till begynnande halsont.. igårkväll gjorde jag en sats ingefära-citron-honung-shots som nu står i kylen och jag ska ta mig en hutt morgon och kväll. I likörglas Hoppas det hjälper eller i vart fall är lite preventivt för värre saker. Jag fungerar utmärkt på placebo så ingen här får för sig att säga nått annat!
En annan bra placebogrej är Echinagard. Finns som äckliga droppar (äcklighet kan bidra till placebo) och som hyggligt uthärdliga pastiller.Det här med högsommarvärme i mitten av september och att jag badat i havet flera dagar i rad nu kan ha bidragit till begynnande halsont.. igårkväll gjorde jag en sats ingefära-citron-honung-shots som nu står i kylen och jag ska ta mig en hutt morgon och kväll. I likörglas Hoppas det hjälper eller i vart fall är lite preventivt för värre saker. Jag fungerar utmärkt på placebo så ingen här får för sig att säga nått annat!
En annan bra placebogrej är Echinagard. Finns som äckliga droppar (äcklighet kan bidra till placebo) och som hyggligt uthärdliga pastiller.
Placebo-hög?Jag blir hög på echinacea-preparat
Placebo-hög?
Mina förkylningar blåser bort som genom ett trollslag. Det kanske i själva verket är hög jag blir?Jag tror verkligen inte det för jag har testat olika märken och jag blir väldigt konstig av dem. Medlen har dock inte lindrat några förkylningssymptom
Mina förkylningar blåser bort som genom ett trollslag. Det kanske i själva verket är hög jag blir?
Förresten blev jag bjuden på frukost på ett möte i morse. Jag har ätit frukost på samma ställe förut, och hade därför högt uppskruvade förväntningar (och har enbart medfört en minimalistisk lunchlåda idag). Tji fick jag! Frukosten bestod av en mycket luftig liten fralla och en smoothie - god smoothie för all del, men jag överlever inte på flytande föda!
Jag har ett litet viktminskningsprojekt just nu och sedan jag kom hem från München har det gått blott alltför bra på den punkten. Jag får aldrig något rejält att äta!
Jag tror även att just det att man inte tuggar bidrar till att man inte känner sig mätt. Det går för lätt att sörpla i sig en smoothie för att den rätta mättnadsupplevelsen ska infinna sig. Dessutom är ju fibrerna söndermixade.Jag fattar heller inte det fantastiska med smoothies. Mätt blir man inte och de flesta innehåller väldigt mycket kolhydrater och lite protein (det är därför jag inte blir mätt). Dessutom föredrar jag att tugga min mat.