Tittar in i ditt kök, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, på eftermiddagsrasten nu gick jag och en kollega till chokladfabriken. Jag har instant bad influence :D En kaka för 39 kr, 2 för 40 kr! Sjukt bra deal, de sålde ut några gamla smaker. Köpte Havssalt och Mint, samt en av de nya smakerna/förpackningarna, peruansk ekologisk choklad 85%.
Jag åker söderöver i oktober - möts vi där?! Känner att jag behöver lite dåligt inflytande och cokladfabriksbesök :D

Och bara för sakens skull, jag är astrött just nu så äter otroligt tråkigt och enformigt vilket inte är värt att skriva om. Dock inte riktigt samma misär som @mandalaki #backamandalaki samt att misären bröts igår med quinoabiffar med mandolinad fänkål, rödbeta samt ärtor och ärtskott. Citrongrässmaksatt keso till det. Underlig kombination men inte helt tokig ändå :D

Jag hade tänkt gå ut och äta en underbar turkisk frukost (västkustbor, ät er vardagslyxfrukost på Deli i Haga!) för att sedan bara ta något litetlitet vid lunch och så ut och äta med ett födelsedagsbarn i familjen ikväll. Men försov mig och fick ta en macka på stående fot - gammalt, torrt bröd - och har köpt mig en sallad till lunch. Middagsplanen kvarstår dock. Det blir "fintacos" på restaurang. Inte Mexikanska Monarkin den här gången, utan ett av mig oprövat ställe.

Attans! Jag får väl lifta till åsen och sen rulla :D

Vart är det ni ska äta?
Åh! Little meats på Olivedalsgatan. EXTREMT enkelt, fingermat, plastbestick, inga tallrikar, många servetter. På goda grunder. Tacos från himlen! Underbart. För 450 kronor blev tre vuxna mätta och euforiska. Tyvärr hade de inga churros idag, så vi tog kaffet på ett fik istället. Fin kväll.

Åh! Little meats på Olivedalsgatan. EXTREMT enkelt, fingermat, plastbestick, inga tallrikar, många servetter. På goda grunder. Tacos från himlen! Underbart. För 450 kronor blev tre vuxna mätta och euforiska. Tyvärr hade de inga churros idag, så vi tog kaffet på ett fik istället. Fin kväll.

Jag blev tvungen att äta caesarsallad på grund av dig. Blev riktigt gott trots att jag glömde köpa parmesan. Stoppade i gurka, paprika och avokado för att få den matigare och kunna dra ner på kycklingen.

Det låter ju verkligen helt fenomenalt bra!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
665
· Visningar
29 508
  • Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 147
Senast: ullo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 755
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 750
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar