Tittar in i ditt kök, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite salladsost, körsbärstomater och några gurkstavar med en bit surdegsknäcke vid sidan av.
Potatis, köttbullar, sås och lingonsylt till lunch så jag var inte särskilt hungrig men för att slippa vakna med tom mage och illamående i natt petade jag i mig något iallafall.
Funderar på någon linshistoria i morgon men har inte riktigt bestämt vad.

Har en smaskig ostkaka jag vill äta av (för hela innan den möglar går inte) men min mage vägrar allt utom flytande idag :crazy: :mad:

Ha! Inte bara jag som lider. Då känns det ju bättre.
Jag har kräkts tre gånger (varav en i en papperskorg...). Ska försöka klämma i mig en kall lunch om SPÄKPLUMPEN tillåter.

Annars- lägg ostkakan i frysen, går utmärkt.

Men fy @Hyacinth är det preggohormonerna?!

Jag har ätit finfrukost på jobbet, surdegsfrallor med påläggsbuffé. Tomatsoppa med ännu mer smörgås till lunch. Far snart till Stockholm, är framme lagom till AW och middag på nått ställe som en av mina bästa vänner bokat!

Men fy @Hyacinth är det preggohormonerna?!

Jag har ätit finfrukost på jobbet, surdegsfrallor med påläggsbuffé. Tomatsoppa med ännu mer smörgås till lunch. Far snart till Stockholm, är framme lagom till AW och middag på nått ställe som en av mina bästa vänner bokat!

Japp, är USEL på att vara VÄLSIGNAD.
Enda trösten är väl att alla värden är tokbra, så förutom att jag lever på glass och knäckebröd känns det som så är ju allt i sin ordning.

En av Icas egna är egentligen från ett litet mejeri i Småland, den är riktigt god! Annars tycker jag Frödinges duger bra med, men konstigt nog är stora förpackningen godare än den lilla.. :cautious:

En av Icas egna är egentligen från ett litet mejeri i Småland, den är riktigt god! Annars tycker jag Frödinges duger bra med, men konstigt nog är stora förpackningen godare än den lilla.. :cautious:

Den är rund i aluminiumform med svart papperslock (nej jag orkar inte läsa vad det står på just nu).

Jag har blivit mycket väl född på KONFERANGSEN!

Lunch igår var torskrygg med rosépeppar och kantarellsås med calvados i, och haricots verts. Och risblandning, sådan där med vitt och svart och vildris i en salig röra.

Middagen var först en ljuvlig rödbetssoppa med getostcrème och räkor, och sedan honungshalstrat (?) ankbröst med hasselbackspotatis och vermouthsås. Minns inte grönsak, det står blickstill. Ankan var jättegod, jag är inte dödsförtjust i anka men den var mjuk och fin och utan fettkappa. Riktigt bra. Efterrätten var någonting i ett glas med kola, lingon och kanel... något. Och goda flarn och en fantastiskt trevlig mögelost.

Mycket god frukost också, allt man kan tänka sig men det som stack ut var mycket god rökt lax med pepparrotscrème, och hemgjord blåbärsyoghurt. Och tegelrökt skinka, det har jag aldrig ätit förut.

Lunchen idag en fantastisk varmrökt lax med kokt potatis och en väldigt trevlig kall sås. Och ärtor och sallad. Jag är helnöjd men trots detta frosseri hungrig som bara den - ska gå och kolla om Ica har färska räkor kanske.

Ricottabiffar och potatisklyftor värmda i ugnen, isbergssallat, gurkskivor, babyplommontomater och Kelda Spansk Mojo Rojosås.

I kväll ska jag på avslutningsfest, har beställt vegetariskt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
665
· Visningar
29 504
  • Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 147
Senast: ullo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 755
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 750
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar