Typ: sommar på landet är helt ok, men höst i stan är ändå höst i stan.
Ja! Jag är så sjukt glad att vara hemma igen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Typ: sommar på landet är helt ok, men höst i stan är ändå höst i stan.
(Vi var fem, bör jag nog tillägga).
Gårdagskvällens goda förrätter!
Rödbetor med skordalia (vitlöksröra på bröd eller potatis, grekerna strider om vilket som är rätt), fava (puré på gula ärter), bondsallad, saganaki (friterad hårdost) och gigantes (stora vita bönor i tomatsås).
Till varmrätt åt de flesta av oss långkokt get medan en åt kyckling.
Allt detta goda på brunsåstavernan!
Ja, nu är det sådär synd om mig igen. #backamandalakiSer riktigt trist ut. Beklagar.
Gårdagskvällens goda förrätter!
Rödbetor med skordalia (vitlöksröra på bröd eller potatis, grekerna strider om vilket som är rätt), fava (puré på gula ärter), bondsallad, saganaki (friterad hårdost) och gigantes (stora vita bönor i tomatsås).
Till varmrätt åt de flesta av oss långkokt get medan en åt kyckling.
Allt detta goda på brunsåstavernan!
Rödbetor ÄR gott, och vitlök passar så himla bra.Suveränt när man kan välja på potatis eller bröd! Ska göra ikväll på potatis så kan HULIGANEN också äta. Som en grekisk aioli typ? Ser sanslöst gott ut, har dille på rödbetor.
Jag ska äta laxen som blev ratad igår. Med romsås på turkisk yoghurt och en hel burk haricots verts bredvid, tror jag! Struntar i potatisen pga LCHF-hjärntvätt.
(Närå. Men ska på mitt livs första KONFERANGS torsdag-fredag och har förstått att det brukar vara exercis i övergödning på sådana. Så jag tar det lite lugnt och ser till att vara hungrig!)
En vän var på KONFERANGS i förra veckan där magen var snålt tilltagen. De gick till lokala pizzerian efter maten
Göm en chokladbit i handväskan för säkerhets skull...
Jag ska äta laxen som blev ratad igår. Med romsås på turkisk yoghurt och en hel burk haricots verts bredvid, tror jag! Struntar i potatisen pga LCHF-hjärntvätt.
(Närå. Men ska på mitt livs första KONFERANGS torsdag-fredag och har förstått att det brukar vara exercis i övergödning på sådana. Så jag tar det lite lugnt och ser till att vara hungrig!)
BURK haricot vertes?! Konserv eller glas?
Men åh. Avis på konferangsmat. Jag har många som väntar nu fram till jul, looking forward!
YEY!!