Tittar in i ditt kök, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha, jag det är just det jag skrev att jag skulle leta efter i mitt ostinlägg, ett mer indiskinriktad butik :)
Fryst funkar absolut, får helt enkelt ge mig ut på butiksjakt i krokarna.

Jaha, jag det är just det jag skrev att jag skulle leta efter i mitt ostinlägg, ett mer indiskinriktad butik :)
Fryst funkar absolut, får helt enkelt ge mig ut på butiksjakt i krokarna.
Jag tycker att de där butikerna är så jobbigt få. Eller om de ligger gömda i stadsdelar där jag inte ser dem?

Idag blev det lunch på Lilla Spinneriet. Jag åt rapsfläskkarré med sesamstekta sockerärtor, diverse grönsaker, chilikräm och rostade potatisar. Inte dumt alls och en fin miljö. Hade för en gångs skull - numera - tillfälle att känna mig yngre än platsens medelålder. Jösses, de såg ut att vara pensionsmässiga trädgårdsskribenter allihop som var där! :D

Jag tycker att de där butikerna är så jobbigt få. Eller om de ligger gömda i stadsdelar där jag inte ser dem?

Jag med! Fast nu googlade jag och tydligen ligger en jättestor indisk matbutik, som dessutom har onlineförsäljning, på cykelvägen nära där jag tränar :angel: Men jag hade ju velat ha en mitt på Möllan! :arghh: Eller att alla Ica i stan hade en hemlig hylla med paneer men som jag bara inte visste om.

[QUOTE="VLMF]Och akkawi-ost, någon som testat det? Nablusi-ost? Anari-ost? Vilka kan stekas? Rekommenderas? Finns fler sorter? Så många ostfrågor ;)[/QUOTE]

De två förstnämnda brukar jag köpa på vanlig mataffär i Malmö och använda på samma sätt som halloumi. :) Den ena är lite mjukare och nästan godare än halloumi tycker jag, den andra är galet salt. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilken som är vilken. (Vilket jag blir varse om varje gång jag köper någon av dem. ....)

Ost och skinksallad... Det var ju bukfylla iallafall och jag behöver inte springa in där fler gånger ;).

I går blev det pasta med tomatsås vilket smakade betydligt bättre.

Idag stod menyn på bröllops-picknick i en park i Köpenhamn :love:. Jag och sambon gav bort en picknickkorg till vår finaste vän (som dessutom är mitt ex :D) och hans fru till firandet av den stora dagen. Bröllopsfesten bestod av en liten skara, bestående av de nyblivna makarna, jag+partner och brudens två vänner (som också var vittnen under cermonin). Vi hade köpt en flaska Cava som dryck ,till alla förutom till mig som körde bil. Jag drack denna utsökta lemonad istället:
cb89a213e38a1c9de8cffa8c5b801553.jpg

Som tilltugg hade vi investerat i lyyyyxig och handgjord choklad, spröda italienska kex med tapenade-"spread" gjord på gröna oliver, vindruvor och kalamataoliver. Uppskattad korg, av alla inblandade!

På vägen hem stannade jag och partnern på McDonalds, men det var inte direkt en måltid värd att skriva om i historieböckerna, eller på Buke :p!

Jag har köpt 2 för 75 en gång, och flaskorna har jag till bordsvatten inne i kylen efter att etiketten avlägsnats @hagel . Mycket snyggare än Ikeas liknande flaskor!

Den igår kostade 40 DKK i Magasin och det kändes helt okej att lägga på en festlig dag :). När bröllopsparet skulle vidare till middag med S familj trodde jag dock att mina hintar om den tomma flaskans potentiella framtid i min lägenhet skulle funka, men exet gick inte i fällan och snodde med sig den :arghh:. Blir en berest flaska, som både får följa med på bröllopsresa till Sverige och efteråt följa med till parets hem i Spanien :rofl:. Jag älskar också att ha dem till bordsvatten nämligen :love:.

1. Grattis Anna!

2. Var köper man den där lemonaden i Sverige?

3. Det blev levande föda för hipsters idag igen, aka raw pizza i Kungsbacka. Till middag ska jag göra lammfärsdolmar efter att ha beskurit vinet. Bra matdag, med andra ord. Tyvärr inget vin, på grund av efter-semestern-diet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
665
· Visningar
29 507
  • Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 147
Senast: ullo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 755
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 750
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter