athena_arabians
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Igår kväll fick jag lättrimmad torskrygg i ugn med dill, citron, pepparrot och smör. Kokt potatis och haricots verts till. SÅ himla gott. Som jag älskar fisk!
1. Grattis Anna!
2. Var köper man den där lemonaden i Sverige?
1. Grattis Anna!
2. Var köper man den där lemonaden i Sverige?
3. Det blev levande föda för hipsters idag igen, aka raw pizza i Kungsbacka. Till middag ska jag göra lammfärsdolmar efter att ha beskurit vinet. Bra matdag, med andra ord. Tyvärr inget vin, på grund av efter-semestern-diet.
Återkom gärna om du har några lasagne-i-frys-tips. När jag fryser in så blir den alltid så sladdrig och liksom överkoktbnär den tinat.
Jag hade kunnat kalla det raw smörgås, men när de kallade det pizza blev det ju mer av lunch över det. Bottnen var lite som fröknäcke fast mjukare, jag tror att man torkar degen på något sätt. Tomathack, marinerad svamp och lite av varje på. Gott, men svårt att äta på ett väluppfostrat sätt.Raw-pizza . Berätta mer om detta märkliga påfund ! Hur fasen ser en sådan ut ?
Bland det godaste som finns!Här blev det inlagda strömmingsflundror på hårt bröd till middag Det är bäst att passa på när BARNET är hos kompis...
Jag fattar inte varför det är så svårt att hitta paneer i affär, just av de skälen du nämner!Nu har jag hittat fryst paneer! Men det var inte helt enkelt, fick fråga i kassan och de fick hämta det i ett frysrum bakom manuella köttdisken. Kändes inte som en stapelvara trots att det var en (relativt) stor indisk-pakistansk butik. IndoPak för de som är intresserade, ligger i Dalaplan-korsningen Nobelvägen/Ystadvägen i Malmö. Kostade 54 kr för 380 gram, ganska saftigt så jag hoppas den är god! Kommer säkert testa att göra egen sedan också.
Jag fattar inte varför det är så svårt att hitta paneer i affär, just av de skälen du nämner!
Är det standard att göra den själv i Indien? Alltså då även bland indier i Sverige och liknande länder och även i städer där trots allt många kvinnor har ett arbete utanför hemmet/jordbruket?
Ikväll blir det särbons kebab (ohelig love child mellan älgkött, kebab och tacos ). Imorgon har han önskat mina bbq-grillade revbensspjäll och kycklingvingar med glaze (jag gör mycket så han får matsäck på måndag också). Jag får nog en ryggbiff imorgon, jag gillar att ta något enstaka revbensspjäll men inte mer.
Åh, revben! Kamrevben a la min sambo är vansinnigt gott!