Tittar in i ditt kök, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag gjorde vi tacos. Vi hade en burk älgfärs och en dovhjortsfärs(som någon på skojhumör märkt EKO ;)).
Till det ruccola, hemodlad tomat, deligurka, majs, pinaple salsa och något guacamole-liknande med feta-ost ist för crème freiche.
Helt ok Svennig middag framför film. :)

Då ska du vetat hur jag har haft det då min tant bara lagar thaimat :meh: Hon har någon typ av pasta hon blandar i nästan allt som luktar värre än komposthinken då den stått inne för länge och så all den där jäkla chillin .Hon mårtlar en näve till nästan allt sedan sitter dom och väser phet phet och kan inte prata .Har försökt äta men jag går bet då både tunga och läppar sväller och domnar bort .Men det rensar näsan då allt i den rinner ut och lika svettas man som man sitter i en bastu.:yuck:

Själv har jag ätit fiskpinnar och pulvermos idag med ketchup :p

Nä well done var det :meh: @Sleepan
Jag brukar ta medium rare på kött men tyckte att medium var en bra mellanväg i detta fall. Men icke.
Ja helt ok burgare ändå!

Om miljö- och hälsa kräver garantier så borde de väl också ha ett antal kriterier som ska uppfyllas för att köttet ska anses vara garanterat. Bokstavligt borde det inte gå att tolka det, det finns ju INGET som kan garanteras fullt ut bokstavligt. :confused:

Om miljö- och hälsa kräver garantier så borde de väl också ha ett antal kriterier som ska uppfyllas för att köttet ska anses vara garanterat. Bokstavligt borde det inte gå att tolka det, det finns ju INGET som kan garanteras fullt ut bokstavligt. :confused:
Jo, självklart ska det inte tolkas bokstavligt och inte heller som att leverantören går i god för köttet, men det blev lite konstigt betonat i citeringarna.

Lätt oroad inför middagen som kommer att ägarum i biustruns sommarhus mitt i inlandsskogen. Igår fick jag ingen vettig mat pga logistikmiss, men partner tog med goda egentillverkade wraps med bland annat rökt makrill till teatern på Tofta Herrgård. Teatern där kan jag rekommendera!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
661
· Visningar
29 352
  • Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 146
Senast: ullo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 755
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 750
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter