Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mandelmassa med rom i kakan låter inte så dumt, jag röstar för!Funderar på att baka.
Antingen surdegsbröd, jag har en startdeg i kylen. Jag tänkte baka upp en massa udda mjölslattar som står i skafferiet.
Eller en sockerkaka. Jag har kvar mandelmassa smaksatt med rom sen julbaket.
Lutar åt sockerkakan så vi har fika till kaffet.
Mandelmassa med rom i kakan låter inte så dumt, jag röstar för!
Här pågår bak av tre olika sorters surdegsbröd och vi har just ätit lunch bestående av soppa på broccoli, gröns ärtor, bladspenat och grönkål, mixat och smaksatt med en enkel sofritto, vitt vin och crème fraîche. Till soppan rester från igår piffade med riven ost och sriracha och stekt i torr panna mellan två tortillabröd.
Partner gick just efter restaurangpizza till mig, Quattro formaggio, och de brukar ha GOD ost på det stället. Jag mår inte riktigt bra, ärligt talat. Har legat på soffan i princip hela dagen.
Det är just de dagarna jag äter ett halvt kilo grönsaker till lunch. Tex broccoli. Tex stekt med lök och lite (god) skinka, eller nåt. Extremt enkelt. Men långsiktigt mättande tack vare fibrer.Hur gör ni andra för att äta vettigt när ni jobbar hemifrån? Tips på bra maträtter? Jag hamnar lätt i ett evigt småätande.
Det är just de dagarna jag äter ett halvt kilo grönsaker till lunch. Tex broccoli. Tex stekt med lök och lite (god) skinka, eller nåt. Extremt enkelt. Men långsiktigt mättande tack vare fibrer.