Jag fick min tågfrukost i fredagssottan, sedan somnade jag på tåget när jag skulle läsa på inför KONFERANGSMÖTET
Det gick oavsett ganska bra, jag blev dessutom bjuden på lunch på Konsert och Kongress i Linköping. Mycket trevlig lunch och salladsbuffé, jag åt fiskgratäng (lax och räkor) och potatis, någon slags ugnsbakad krossad småpotatis kanske det var.
Min goda MOR mötte upp mig vid tågstationen efter mötet, så vi hann surra en kvart innan jag fick hoppa på tåget hem till Malmö. Hon försåg mig med en rejäl bit fårost hon hade köpt utomlands veckan innan. "Gillar du den kan du få mer med dig hem i jul!", undrar hur mycket hon hade köpt..
Hemma i Malmö igen på kvällen plockade vi upp poké bowls och skålade in PARTNERS inlämnade examensarbete med en halvflaska bubbel innan vi båda somnade i soffan
Igår åt vi matig sallad med bovete, ugnsbakade rödbetor med nämnda fårost, honung, valnötter, syrad morot, godaste hommousen (Icas egna med raz el hanout-kryddning
), oliver och ajvar relish. Sedan gick vi på julfest där det bjöds på Nyponnyp, julmust&gin, tomtebloss-shot och allt vad det hette.
Ikväll blir det belugabolognese!