R
Raderad medlem 94602
Kom hem sent. Åt knäck och drack rödvin. Mkt angenäm middag. Smakerna gifte sig lite i munnen... nästan.
Haha, det kombinerade jag i lördags på julbordet. Funkade fint. Vin: gott. Knäck: gott.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kom hem sent. Åt knäck och drack rödvin. Mkt angenäm middag. Smakerna gifte sig lite i munnen... nästan.
Haha, det kombinerade jag i lördags på julbordet. Funkade fint. Vin: gott. Knäck: gott.
Finns inte minsta tillstymmelse till knäck! Jag äter persimoner i forcerat tempo och skäller på allt och alla som kommer i min väg.Och inte ens knäck finns att tillgå? Misäääääär!
Finns inte minsta tillstymmelse till knäck! Jag äter persimoner i forcerat tempo och skäller på allt och alla som kommer i min väg.
Jag minns den knappt, men har för mig att den där restfesten gick ut på att hälla ihop en rotfruktssopprest med en vegofärssåsrest och en grönsaksgryterest i en gryta och piffa med Sriracha, på ett ungefär. Åt med fet yoghurt och det smakade besynnerligt nog ganska bra (samma smakfamilj på alltihop), även om konsistenserna väl inte var de mest spännande.Jag saknar rapport från din fantastiska restfest @Koltrast ! Den var fantastiskt kreativ!
Min middag idag blev pasta med broccolipesto, tomater, fetaost, ”marinerad” och mandolinad broccolistam, krutonger på bröd fyndat från frysen (hembakade surdegskorvbröd från jag vet inte när ) och pumpakärnor. Väldigt färgglatt och gott!
Jag hade troligen ätit i stort sett alla tio själv.Jag har hittat sojafria dumplings som jag tänkte testa. Hur många äter man egentligen om man är två personer? De säljs i tiopack och det verkar vara knappt 200 g i en förpackning. Räcker det med en förpackning eller ska jag köpa två?
Vad är gott - och baljväxtfritt - att servera till? Någon kålsallad?
Jag har hittat sojafria dumplings som jag tänkte testa. Hur många äter man egentligen om man är två personer? De säljs i tiopack och det verkar vara knappt 200 g i en förpackning. Räcker det med en förpackning eller ska jag köpa två?
Vad är gott - och baljväxtfritt - att servera till? Någon kålsallad?
Jag hade troligen ätit i stort sett alla tio själv.
Jag tänker någon sådan där typ asiatisk/thailändsk-ish gurksallad? Eller liksom picklad kål?
Om du inte vill ha något varmt, då kan ju valfri grönsak - tex broccoli - stekt med sesam (tål du sesam?) fungera?