Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I fredags hade vi julfest med ena bokklubben och hämtade vietnamesiskt. Jag åt något rasande trevligt med risnudlar och kyckling och en stark jordnötssås och massa grönsaker. Älskar vietnamesiskt!
I lördags behövdes inte mycket till mat ty det var julgodisbakningsparty hos @Frokennordberg och vi var verkligen inte jättehungriga när vi kom hem. Åt dock en skinksmörgås framför julkalendern framåt midnatt för balansens skull.
Igår firades DEN STORA Anna-dagen med spaghetti carbonara. Mmm vad gott det är alltså, särskilt en ruskig söndagskväll efter lång trevlig glöggsammankomst.
Matrapport:
I torsdags åt vi fiskgryta med saffransrouille (take awayAlltid gott från det stället!
I fredags julfest och julbord med jobbet på Malmö Live, det fanns typ fem sorters lax så jag var nöjd
I lördags blev jag bjuden på SWACOS, röpang och brädspelskväll hos vänner.
Igår åt jag vietnamesisk bahn mi till lunch på stan, och på kvällen gjorde vi en urgod tomatsås som fick puttra länge, pasta och biffar med fetaost, soltorkade tomater och basilika. Ser mycket fram emot lunchresterna idag.
Vilka vietnameser rekommenderar du i Malmö? Har varit på Asien och Nam Do och gillar båda.
Bahn min var från det stället på hörnet vid GA torg. De har bahn mi som specialitet. Gott och precis vad jag behövde just då. Blev mest det för att jag var nära. Nam do tycker jag är okej bra, mysigast på sommaren på innergården. Annars det som är inne på Mitt Möllan (minns inte namn), och Nois men det sista får extra många besök för att det ligger 100 m från min lägenhet
Tack för tips!
MISÄR. 10 timmar sedan lunch. Jag svälter, måste jobba inför imorgon och jag är inte ens hemma från stallet ännu. Hemma finns typ inget att äta och krogarnas kök har säkert stängt.