Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Till fisk tillsammans med något citronigt lät klokt @VLMF Den är väldigt mjäll och lite nötig i smaken tycker jag. Jag skulle nog uppskatta den tillsammans med torsk.

Jag hade kunnat äta en middag bestående enbart av lättkokta, smörfrästa svartrötter @Petruska Himmelskt gott var det!

Tror jag fått den hyvlad och blancherad på restaurang också. Vet dock inte om den hyvlades innan eller efter det heta badet :idea:

Middag blev det fisk gratinerad i ugn ihop med tomatsås, stjälkselleri och spenat. Potatismos till.

Det är så frustrerande för jag har haft ett recept på detta men kan inte längre hitta det så nu får jag göra så som kommer ihåg men det känns alltid som om något saknas.

Åh, kan du be honom om detaljerna?
Det kan jag, om jag mot förmodan skulle komma ihåg nästa gång jag träffar honom. Han är dock inte så noga med detaljer själv, så det är osäkert om jag får något bra svar. :p De brukar dock bakas tills de är nere i halva originalstorleken utan att vara brända, jag tror att tid och temperatur varierar med storleken på rötterna och vad ugnen mer råkar användas till under matlagningen, och jag är övertygad om att smörmängderna närmar sig oanständiga.

Hur mycket skinka fick du egentligen??? Hade katten diarré i ett halvår? :)
Några paket. :) Jag äter inte så mycket åt gången.

Det KÄNDES som ett halvår. Och innefattade både min säng och andra olämpliga platser. Veterinärvårdskostnaderna är uppe i 8000 kronor och tickar vidare. Vi pratar inte om någon mesig tönt-diarré här.

Partner är förbjuden att resa bort igen innan katten har normal avföring.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
666
· Visningar
29 603
Senast: Hajfisk
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 133
Senast: Mineur
·
Hemmet Imorse när jag gick in i mitt kök för att äta lite frukost,så prasslade det till i en soppåse, och ut kom en liten brun mus utfarandes...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
17 189
Senast: Fruentimber
·
  • Låst
Kropp & Själ Här fortsätter tråden om vad som bjuds i köket eller äts på lokal. Låt fantasin frodas o väl bekomme! forts från...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
88 630

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka