Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Några paket. :) Jag äter inte så mycket åt gången.

Det KÄNDES som ett halvår. Och innefattade både min säng och andra olämpliga platser. Veterinärvårdskostnaderna är uppe i 8000 kronor och tickar vidare. Vi pratar inte om någon mesig tönt-diarré här.

Partner är förbjuden att resa bort igen innan katten har normal avföring.

Jisses.

Det där är misär om något.

Några paket. :) Jag äter inte så mycket åt gången.

Det KÄNDES som ett halvår. Och innefattade både min säng och andra olämpliga platser. Veterinärvårdskostnaderna är uppe i 8000 kronor och tickar vidare. Vi pratar inte om någon mesig tönt-diarré här.

Partner är förbjuden att resa bort igen innan katten har normal avföring.

Oh no! Håller tummarna för bajskatten trots allt.

Mitt luktsinne är (delvis) tillbaka! Fortfarande hemma från jobbet men kunde sova ut i morse så nu är jag jämförelsevis energisk. Firade smakåterkomsten med att tillaga rester från igår till typ... brunch. Rökt tofu, squash, potatis och ostronskivling stekt i högt älskad sesamolja. Latmansmat för mig. Ätes lämpligen med något lika latmaskigt tillbehör, majonnäs eller grillsås t ex.
På spisen puttrar en belugabolognese, piffad med en skvätt vitt vin och resterna av en pizzatomatsås jag hittade i kylens avgrund.
Kanske äter jag den i kväll, kanske blir den några matlådor. Nu när jag känner smak är jag mer än lovligt pepp på att göra pasta med svartrötter till kvällsmat. Tänker... citronskal. Flingsalt. Olivolja. Kanske strössla med finhackade, torrostade cashewnötter. Något sånt. Märks det att jag är utsvulten? :D

Jag leker med tanken på att laga en salt, inte söt, variant av Mango Sticky Rice, och så servera tex med lax i någon form. Som dessert, tycker jag att Mango Sticky Rice är klart överreklamerat.

Upplevde något liknande härom veckan när min katt (troligen) hade konsumerat en halvrutten sork. Men det handlade bara om tre (långa) dygn innan katten tillfrisknade. Dock fick jag ingen kompensation för stanken eftersom det var min katt. Hon kostade 2000 spänn och en halvdag på djursjukhuset.

Just nu sitter jag och jobbar på ett kafé i väntetiden mellan sjukgymnasten och saxofonlektionen (hektiskt liv ...;)) . Har på känn att nymaken kommer att fixa något gott med torskrygg tills jag kommer hem. Vilket lär behövas med tanke på att jag sitter på kaféet och dricker ramlösa och äter ett äpple i stället för delicatobollar (det är kaféet på sjukhuset, utbudet är så där, tack och lov.)

Jag leker med tanken på att laga en salt, inte söt, variant av Mango Sticky Rice, och så servera tex med lax i någon form. Som dessert, tycker jag att Mango Sticky Rice är klart överreklamerat.
Det där lät ju intressant! Jag behöver göra något med min varmrökta lax. Det kanske skulle funka? Om man gör riset utan socker, eller tänker du salta till det på något mer sätt :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
666
· Visningar
29 603
Senast: Hajfisk
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 133
Senast: Mineur
·
Hemmet Imorse när jag gick in i mitt kök för att äta lite frukost,så prasslade det till i en soppåse, och ut kom en liten brun mus utfarandes...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
17 189
Senast: Fruentimber
·
  • Låst
Kropp & Själ Här fortsätter tråden om vad som bjuds i köket eller äts på lokal. Låt fantasin frodas o väl bekomme! forts från...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
88 630

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka