Har ni för övrigt sett listan över mat som en ska ha hemma i händelse av samhällskris? Maten ska räcka en vecka. Det är rena skräckläsningen. Kolla!
Och var är Häagen-Dazsen?! Maraboun? Saltlakritsen? Skräckläsning indeed.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har ni för övrigt sett listan över mat som en ska ha hemma i händelse av samhällskris? Maten ska räcka en vecka. Det är rena skräckläsningen. Kolla!
Jag var på kurs där man fick en övning. Man skulle låtsas vara ute på öde hav i en plastbåt, med en flaska rom, fiskelina, bacon och en handduk samt massa gem typ. Sen skulle man berätta vad man skulle göra.
Alla byggde segel, fiskade och tvättade sår, utom jag som drack upp rommen och sen ströp mig med fiskelinan. Är en dålig Preppingtyp.
De kan väl passera under punkten för torkad frukt?Bluff och Båg. Var är KRIGSRUSSINEN???
Ett aber. I sanning ett aber.
Ser ju inte alls så imponerande ut som ett rejält lager med konservburkar!
Bihustrun är på!Jag var på kurs där man fick en övning. Man skulle låtsas vara ute på öde hav i en plastbåt, med en flaska rom, fiskelina, bacon och en handduk samt massa gem typ. Sen skulle man berätta vad man skulle göra.
Alla byggde segel, fiskade och tvättade sår, utom jag som drack upp rommen och sen ströp mig med fiskelinan. Är en dålig Preppingtyp.
- 1 litet paket pulverpotatismos
- 1 påse torrmjölkspulver
- 500 gram okokt pasta, nudlar eller ris
- 2–3 paket hårt bröd och kex
- 1 litet paket havregryn, rågflingor, mjöl eller frukostflingor
- 1 tub mjukost, eller annat hållbart pålägg
- 2–3 burkar kött- och fiskkonserver, t.ex. köttfärssås, tonfisk, makrill i tomatsås, ravioli, laxbullar, köttbullar, kokt kött
- 1–2 burkar soppkonserver
- 2 burkar frukt- och bärkonserver
- 1 påse pulversoppa
- 2–3 burkar grönsakskonserver
- 1 burk eller tetra med bönor och linser
- 3–4 deciliter olja
- 1 ägg
- 1 mindre burk sylt, fruktmos eller marmelad
- 1–2 påsar mandel, nötter eller frön
- 1 påse torkad frukt
Har de inte gröt, ge dem risotto?Till och med på landet har jag vin och whisky så jag lätt klarar en vecka. Torkad svamp och ris. Det blir risotto när kriget kommer.
Dessa. Bunkra dessa.
Det har vi redan hemma
De där är ungefär det godaste som finns! Mitt Ica brukar ha två för 30:-
Köper alltid två för att kunna ge bort en, eller ha till när någon kommer på besök. Och äter sedan upp båda två själv.
Ja de är fantastiskt goda! En tjej på Ica tipsade mig för ett tag sedan. Jag köpte tre påsar på en dryg vecka. (Jag är tjock)
Självklart, men tänk på de stackare som inte är så förutseende!
Ja!Helt sinnessjuka. Beroendeframkallande så in i bänken.
Ja!
Ska kolla priset nästa gång, har en känsla av att en påse kostar över 20 där jag handlar.
27.95 ringer lite i min skalle. Men det kan vara fel.Mm. Tror de kostar typ 25 spänn eller så. Kan rekommendera Ica i Kvillebäcken