Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det blev fantastiskt lyckatSkulle gärna prova räkorna någon gång @athena_arabians
@Killaloe hela din matdag lät fantastiskt. Vilken middag! @Ceta
Grattis i efterskott @Ceta!
Ja, det blev fantastiskt lyckat
Tack!
Det gjorde du verkligen! (Kan inte välja om jag ska sätta en glad eller ledsen smiley )Låter som att jag missade något fantastiskt!
Har någon förresten försökt sig på att odla sina färska lotusrötter?
Nu har jag odlat både ingefärarötter och gurkmeja, och fått komplett smaklös skörd av båda. Jag känner att lotusrot är nästa steg?
Men stämmer det att det är en sorts näckros? Måste jag odla den i badkaret?
Har någon förresten försökt sig på att odla sina färska lotusrötter?
Nu har jag odlat både ingefärarötter och gurkmeja, och fått komplett smaklös skörd av båda. Jag känner att lotusrot är nästa steg?
Men stämmer det att det är en sorts näckros? Måste jag odla den i badkaret?
Det är ju roten man äter när man äter ingefära. De ingefäraplantor jag har haft har alla härrört sig från att ingefäran visat tecken på att gro i kylen.Ingefärarötter??? Jag har en jättefin ingefärsplanta, men jag har inte reflekterat direkt över vad det är man egentligen använder ... På något sätt har jag nog tagit för givet att det ska dyka upp någon sorts frukter framöver ... Men du menar alltså att jag måste slakta hela plantan för att kunna provsmaka? Vad synd. Den är ju snygg.
Vad smakar lotusrot då? Är det sånt bara stadsbor kan hitta?
Mitt kök skulle vilja tillaga mangold idag som inte är pasta eller paj. Några idéer?
Mitt kök skulle vilja tillaga mangold idag som inte är pasta eller paj. Några idéer?
Stek med nötter och vitlök?
Woka?