Hur mycket mangold ska det vara på ett ungefär?
Ja alltså, det beror ju på hur många som ska äta och hur mycket de vill äta ... Men det sjunker ju ihop rejält så ... eh ... en liter per person? Jag brukar plocka ett durkslag till två.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur mycket mangold ska det vara på ett ungefär?
Ja alltså, det beror ju på hur många som ska äta och hur mycket de vill äta ... Men det sjunker ju ihop rejält så ... eh ... en liter per person? Jag brukar plocka ett durkslag till två.
Var nånstans?Jag och två kollegor åt falafelburgare med halloumi och pommes till lunch Vi trodde det skulle vara utbankade falafelbollar, men det var på riktigt en burgarbiff av precis samma smet och med samma textur som en falafelboll! Och en rejäl skiva halloumi, större och tjockare än de man får i burgarna på Max. Jag tog chilivitlökssås och mild sås till. För 40 kronor!!! Älskar Malmö. Detta stället är på riktigt 60 meter från mitt jobb
Var nånstans?
Malmö alltså.Möllans Falafel heter stället! Bästa på Bergsgatan enligt empirisk studie.
Har strömavbrott! Lycklig som ett barn och planerar glass till lunch och choklad till middag. Imorgon går våra KRIGSRUSSIN. Farväl kära vänner!
Era vadå?!
Jag trodde att det var de russin som du lydigt samlat för att kunna överleva i 72 timmar i händelse av kris. Och nu är det äntligen kris!KRIGSRUSSIN! i händelse av krig är ett paket russin oumbärligt. Lärde mig av farmor. Nåde den som åt russin när det inte var krig.
Jag trodde att det var de russin som du lydigt samlat för att kunna överleva i 72 timmar i händelse av kris. Och nu är det äntligen kris!