Tittar in i ditt kök, 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och två kollegor åt falafelburgare med halloumi och pommes till lunch :D Vi trodde det skulle vara utbankade falafelbollar, men det var på riktigt en burgarbiff av precis samma smet och med samma textur som en falafelboll! Och en rejäl skiva halloumi, större och tjockare än de man får i burgarna på Max. Jag tog chilivitlökssås och mild sås till. För 40 kronor!!! Älskar Malmö. Detta stället är på riktigt 60 meter från mitt jobb :love:

Jag och två kollegor åt falafelburgare med halloumi och pommes till lunch :D Vi trodde det skulle vara utbankade falafelbollar, men det var på riktigt en burgarbiff av precis samma smet och med samma textur som en falafelboll! Och en rejäl skiva halloumi, större och tjockare än de man får i burgarna på Max. Jag tog chilivitlökssås och mild sås till. För 40 kronor!!! Älskar Malmö. Detta stället är på riktigt 60 meter från mitt jobb :love:
Var nånstans? :d

Igår var det fint. Kycklingkorv med bröd och dijonsenap efter bio. Men gott var det ju onekligen!

Gjorde samtidigt dagens matlåda medelst gnocchi som först fick smörfräsas lite, sedan puttra med vatten och lite sådan där ekologisk buljong tills det var lagom såsigt och gott. Blandade ner pesto och serverar med riven ost. Helt okej, såhär dagen före löning - jag längtar redan. Fast just nu äter jag keso till frukost. Inte heller fy skam om man är lagd åt det hållet (det är jag).

Just det, i tisdags var vi hemma hos min gamla chef som fått en bebis (fast det var väl frun som de facto fick den) och åt middag. Jag är ju skeptisk mot lamm pga har nästan aldrig blivit serverad gott dito förutom i väldigt kryddade färsvarianter, men detta var SÅ gott, långsamt ugnsstekt tror jag, med klyftpotatis, rödvinssås och haricots verts. Och en otrolig fransk chokladtårta till efterrätt. Vi saknar honom, men ska han hålla på att bjuda på middag på det här viset är det helt okej att han har lämnat oss ;)

Fick feeling igår och lagade thom ka gai. Sjukt gott. Helt besatt av soppor nu. Soppor, grytor, partnerns hembakta bröd. Te i stora muggar och en liten cognac framför brasan efter en regnig promenad. I den här magnifika höstdrömmen är jag förstås redan färdig med allt skrivande som jag borde gjort för fler veckor sen men har prokrastinerat fram till två dagar före deadline. I verkligheten hade jag suttit med kallnande te och stirrat tomt på en helt vit sida på en datorskärm. Suck.

Är överlycklig för jag har lärt mig bemästra en favoriträtt; mammas recept på fiskbullar med vitsås :love: !

Detta är verklig comfortfood för mig!

22730296_10155210877377582_3262401447434030103_n.jpg

Igår blev det caprese till förrätt. Skrev något inlägg nyligen om caprese med god olivolja och fick såklart världens sug efter det. Romanticatomater, strimlad basilika, flingsalt och kvarnad svartpeppar och rejält med min gräsigaste olivolja (GRÄS, inte gräslig!). SÅ GOTT.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
731
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
35 36 37
Svar
720
· Visningar
31 477
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 803
Senast: Acto
·
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
478
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama