Tittar in i ditt kök, 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hungrig lätt berusad SON tittar in. Brer smörgåsar och kokar ägg. Jättehungrig och strängt uppfostrad att INTE dricka sig full på fastande mage. Och STYVFADERN och MODERN bor så lägligt till.

Mycket bra lärdom från DEN ANSVARSTAGANDE generationen . Jag är fortfarande i chock över råbiff+1 flaska vin och effekten. Skulle helt klart välja pommes till råbiffen nästa gång.

:rofl::rofl:

Äggmacka som nattamat när man är rejält på lyset är dock en höjdare!

Rågbröd
Tunt strimlad purjo
Kokt eller stekt ägg
Kaviar (så kallad fyllekaviar)

Tillagas lämpligen medan man bälgar rödvin och twistar till obskyr schlager.
Råggbröd? Ajja, fint ska det vara. ;)

Själv brukar jag köra makrill i tomatsås på rostebröd. Eller, den absoluta KOMFORTMATEN, pågenmacka, bregott och så grön pesta på. :d

Mycket bra lärdom från DEN ANSVARSTAGANDE generationen . Jag är fortfarande i chock över råbiff+1 flaska vin och effekten. Skulle helt klart välja pommes till råbiffen nästa gång.
En gång ringde SONEN, då ca 16 år, och frågade om det var farligt att dricka folköl om man inte hade ätit på hela dagen. Jag sa att det var LIVSFARLIGT och beordrade honom att äta en pizza på min bekostnad.

Jag upplystes i denna tråd om att Skigaholmslimpa fortfarande tillverkas.
Det är jag som är marknaden. Varje gång jag handlar åt mina föräldrar ingår ett par Skogaholmslimpor. Skivade. Om pappa ätit Skogaholmslimpa i hela sitt liv ska han inte behöva sluta vid 88, tänker jag. :)

Mammas demens yttrar sig bl a i fixeringar vid olika saker. Sedan ett par år är en av hennes fixeringar Aladdin. Det händer att jag säger ”det är till mina gamla föräldrar” när jag lassar upp deras varor på bandet.

Blev bjuden på veggie fish tacos (pankopanerad friterad tofu) med alla klassiska tillbehör. Jättegott! Jag hade med rödvinet med sammetsetikett, det var trevligt och lättdrucket. Minipajer med mojito- respektive chokladfyllning till efterrätt.

Har köpt hem champagne och Chateauneuf du Pape ty imorgon kväll kommer min dyra MOR och min storasyster på besök, stannar till torsdag. Vi firar att en av oss är pensionär, en har idag köpt lägenhet i HUFVUDSTAN och den tredje tar semester i dagarna tre för att umgås med de andra tu. Ser mycket fram emot de närmsta dagarna!

Det är jag som är marknaden. Varje gång jag handlar åt mina föräldrar ingår ett par Skogaholmslimpor. Skivade. Om pappa ätit Skogaholmslimpa i hela sitt liv ska han inte behöva sluta vid 88, tänker jag. :)

Mammas demens yttrar sig bl a i fixeringar vid olika saker. Sedan ett par år är en av hennes fixeringar Aladdin. Det händer att jag säger ”det är till mina gamla föräldrar” när jag lassar upp deras varor på bandet.
Jag missunnar absolut inte din pappa sina limpor! Jag är GLAD för hans skull att de finns kvar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
731
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
34 35 36
Svar
718
· Visningar
31 421
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 803
Senast: Acto
·
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
478
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama