Tittar in i ditt kök, 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
På temat Skogaholmslimpa kan jag rapportera att den person jag visst lever med numera bakar fabulöst bröd, men har en svaghet för LINGONGROVA. Alltså, hur kan någon som framstår som så omdömesgill och vettig i så många frågor och som bakar fantastiska levainer och rågbröd tycka om jordens andra äckligaste bröd??

Hur som, igår åt vi restmiddag på stekt aubergine, stjälkselleri, rödlök och diverse svamp med några kvarglömda spenattortellinis och försvarliga mängder parmesan, svartpeppar och olivolja, alltsammans gömt under en stor driva bladpersilja. Sköljde ner med lite för mycket Chardonnay, som var vad huset förmådde uppbåda.

Till lunch idag(efter misslyckad löprunda) parmesangratinerad spetskål, potatis och blomkål med stekt paprika. Övriga åt nånsorts odefinierbart kött också.

Äh ni har fel! Ljummen hönökaka är grejen! :love: kan seriöst äta ett paket själv i ett svep om det är så :o
Kniper det går även Roast ’n toast (rostad såklart) eller Gott gräddat väldigt bra :D
Dock äter jag det mest på jobbet eftersom sambon blir kränkt när jag köper hem bröd :angel: :D
Hönökaka är komplett oätligt, om du frågar mig! Torrt och sött:(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
731
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
34 35 36
Svar
718
· Visningar
31 421
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 803
Senast: Acto
·
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
478
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama