Jag fick min saft i flaskor som det hade varit Ålborgs Akvavit i, då det var de enda föaskor med skruvkork som stod att uppbringa i hemmet. (Sa jag att jag är uppvuxen i en nykteristisk frikyrkobygd?)Saft i sirapsflaska!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag fick min saft i flaskor som det hade varit Ålborgs Akvavit i, då det var de enda föaskor med skruvkork som stod att uppbringa i hemmet. (Sa jag att jag är uppvuxen i en nykteristisk frikyrkobygd?)Saft i sirapsflaska!
Det är det mesigaste pålägg av människa skapat. Liksom antitesen till chilikryddad salami. Jag älskade det.Jag visste inte ens att kalvkorv fanns när mitt BARN bad om det första gången.
Jag smakade på det när barnet var litet. Eller ja, smakade är inte rätta ordet, men du förstår hur jag menar.Det är det mesigaste pålägg av människa skapat. Liksom antitesen till chilikryddad salami. Jag älskade det.
Precis.Jag smakade på det när barnet var litet. Eller ja, smakade är inte rätta ordet, men du förstår hur jag menar.
Jag älskar lingongrova
Fick fisksoppa till lunch. Före den sista kvartens kokning var den nog rätt god.
Jag älskar fiskbullar i hummersås, med mjölig potatis. Sen mosar man med gaffel, nymald svartpeppar, skyffla in.
Slår inte polarkakor.Jag älskar lingongrova
Är du säker på det?
Överkokt fisk är MUMS!
Jag älskar lingongrova
Slår inte polarkakor.
Rostade polarkakor med smörSlår inte polarkakor.
Hönökaka är komplett oätligt, om du frågar mig! Torrt och söttÄh ni har fel! Ljummen hönökaka är grejen! kan seriöst äta ett paket själv i ett svep om det är så
Kniper det går även Roast ’n toast (rostad såklart) eller Gott gräddat väldigt bra
Dock äter jag det mest på jobbet eftersom sambon blir kränkt när jag köper hem bröd
I min familj heter de inte polarkakor, utan "min storasysters namn-mackor" Tror de var det enda hon åt en period. Rimbobullar heter samma sak fast med -bullar ändelseRostade polarkakor med smör
Inte om den är nybakad och ljummen! Men därefter är den rätt trist om den inte micras med smör och ost Juliakaka är bra ocksåHönökaka är komplett oätligt, om du frågar mig! Torrt och sött
Jag gillade båda som barn, särskilt rostade med smör på. Men jag växte så att säga ifrån det. Trodde nog att de flesta gör det.Inte om den är nybakad och ljummen! Men därefter är den rätt trist om den inte micras med smör och ost Juliakaka är bra också