Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Orkade inte röka rejer igår (jeg snakker litt norsk, särbon är ju där ) men nu är den igång
Jag har aldrig ätit det, det verkar vara sånt slöseri med tid, de är ju goda som de är färska? Förklara..
Det är goda räkor som blir ännu godare. Fråga de som varit här på Buke-träff
Bekräftas.
Det blir ju liksom en annan och djupare, varmare smak. Kan ju vara trevligt.Jag har aldrig ätit det, det verkar vara sånt slöseri med tid, de är ju goda som de är färska? Förklara..
De är Buke-certifierade! Finaste märkningen man kan ha
Måste testa. Serveras de varma eller kalla? Med vilka tillbehör?
Varma givetvis Det är lite trixigt med rökveden och tiden, de ska inte vara kremerade som de man köper på affären Vi använder ofta äppelved eller syren men idag använde jag Jack Daniels ekspån. De är väldigt bra till räkor. Alved funkar men är lite på gränsen till för kraftigt. Enbär är big no-no enligt mig, det blir inte bra.
Tillbehören är de traditionella till räkor: majonnäs/aioli, creme fraiche, rå lök och bröd.
Jag och vän lagade torskrygg med rostad mandel/bacon/pepparrot, muskotkryddat mos och brynt smör, stekt sparris och chardonnay och bourgogne. Satan vad bra vi var! Baklava till efterrätt.
Undvika de färdigrökta i affären, alltså. (antecknar) Okej, fram med röklådan ... Men de ska vara kokta innan va?
Skulle gärna prova räkorna någon gång @athena_arabians
@Killaloe hela din matdag lät fantastiskt. Vilken middag! @Ceta