Titta på Oprah nu - Puppymills!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare monnizen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 2 519
M

monnizen

Jag råder alla att titta på Oprah nu då de visar de väldigt omtalade avsnittet om puppymills. På tv3.

Sv: Titta på Oprah nu - Puppymills!

Ja jag säger då de.. AMERIKANER!!! :mad: :eek:

Stängde faktiskt precis av, vet att det inte är särskilt konstruktivt men klarar inte att titta på sånt:(

Jag tittar oxå på d nu å tänkte skriva en tråd om d... D e hemskt att d inte e olagligt i USA. Blir helt tårögd av att se det. Frågan e om man orkar se hela programmet... Att allt alltid ska bara handla om pengar när ska folk fatta att djur oxå har känslor......

Kan inte mer än hålla med AMRIKANARE tänker bara penga pengar pengar..........

Åh nä, vill inte se mer sånt här (men tittar ändå). :cry: Det är helt ofattbart hur sjuka människor är.

Nu har jag sett en liten del. Fy vad hemskt detta är. Jag förstår inte hur man kan göra så. :mad:

Jo men dom flesta tänker m hjärtat.... Så visst finns d penga kåta personer i hela vårlden men vissa e värre så e d tyvärr bara...

Anledningen till att skiten säljer är väl just att köparna tycker att de tänker med hjärtat. De ser att det inte är bra, de ser att de inte borde stödja verksamheten, men så vill de "rädda" lilla fluffy därifrån.

Kollade lite på det men pallade inte. Jag stör mig mest på att det ska vara så puttenuttigt och dutteduttigt och stackars stackars hundar och det är klaaaart att de måste bli RÄDDADE av någon som offrar sig och gör en väääälgärning..

Missförstå mig inte, självklart tyckar jag att valpfabriker är fruktansvärt och självklart ska alla utsatta djur kunna bli omhändertagna och omplacerade osv. Jag pallar bara inte amerikanska snyfthistorier (som gärna handlar om djur och/eller barn) och rika människor som tycker om att leka hjältar.

Fick man se dem kasta bollar till den räddade hunden på en fem kvadratmeter stor bakgård också? :idea:

Jag stängde av innan något sådant klipp kom men jag är ganska övertygad om att man fick se det... Men det var iaf en som hade med sig sin hund till studion och satt med den i knät.

Uppfödare som endast föder upp hundar för att tjäna pengar. Oftast hålls djuren i gallerburar och de hundar som används till aveln har antgligen aldrig gått på fast mark. Hundarna är såklart i ruggigt dåligt skick många gånger

Tror faktiskt att USA o andra stora länder ligger lite för oss i Sverige..

Men visst de förekommer säker överallt i mer lr mindre grad.

Jag garanterar att om det vore lagligt i Sverige och folk kom på att man kunde tjäna pengar på det skulle det definitivt förekomma även här.

Kollade lite på det men pallade inte. Jag stör mig mest på att det ska vara så puttenuttigt och dutteduttigt och stackars stackars hundar och det är klaaaart att de måste bli RÄDDADE av någon som offrar sig och gör en väääälgärning..

Missförstå mig inte, självklart tyckar jag att valpfabriker är fruktansvärt och självklart ska alla utsatta djur kunna bli omhändertagna och omplacerade osv. Jag pallar bara inte amerikanska snyfthistorier (som gärna handlar om djur och/eller barn) och rika människor som tycker om att leka hjältar.

Jag har också svårt för "rädda varje hund till varje pris" och no-kill djurhem. Självklart om min egen hund blir sjuk/skadad skulle jag göra nästan vad som helst, men jag tycker att det är felriktad välvilja att betala dyra operationer och mediciner åt en gammal sjuk hemlös hund som kanske inte ens blir adopterad när man kunde rädda 100 andra hundar för de pengarna. Jag är otroligt blödig när det handlar om djur men tycker att när det finns sådana mängder oönskade hundar är det vansinne att hålla varje sjuk, gammal, handikappad och/eller aggressiv hund vid liv. Det leder bara till ännu mer överfulla djurhem, djur som adopteras till vem som helst för man varken har tid eller råd att kontrollera var de hamnar, djur som sitter hela sitt liv i en bur på djurhemmet istället för på en puppymill osv.

Blir även lätt illamående av uttryck som "hundarna behandlas som boskap"... jaha, för boskap är ju inte söta som hundar så de kan behandlas så eller värre utan att någon bryr sig. :grin:

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 349
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 510
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 716
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 176
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka