Titta på hyreslägenhet - checklista!

Sv: Titta på hyreslägenhet - checklista!

Japp!

De har varit jättebra och snabba.
Jag fick hela min lägenhet målad och tapetserad en vecka då jag var bortrest. Fantastiskt att de så glatt anpassade sig efter det. När något är fel kan man enkelt rapportera exakt vad det gäller på internet och sedan kommer de och fixar det. De frågar t.o.m. om man har djur så att de inte skickar någon allergisk "fixare". När det är klart lämnar de en lapp så man ser att de varit där och de skriver då vad de gjort. Jag rapporterade att handtaget till balkongen satt löst och att det inte gick att skruva fast det, tre dagar senare hade en tjej varit här och bytt ut hela låsmekanismen och dessutom satt in nya gummilister.

Jag är så jättenöjd så det finns inte! :)

Det låter ju toppen! Får verkligen hoppas att vi får någon av lägenheterna då :laugh: Vi har köplats 7 & 8, två olika treor i samma område.

Ah. Pojkvännen har redan köat i 11 år så jag har lite tur :D

Jo, det vet jag. Men det kan ju ändå finnas undantag så det är lika bra att titta på det :)

Vet inte hur det är i Uppsala men när vi kollade på en hyreslägenhet här i Göteborg så fick vi reda på av den som visade lägenheten att bostadsbolaget ville sälja ut det så att det blev bostadsrätter. Därmed var också hyresbolaget noll intresserade av att lägga pengar på att renovera någonting varken utvändigt (d.v.s. hålla gård, trapphus, fasader och annat sånt i bra skick) eller invändigt. Vi försökte ta reda på om det fanns en underhållsplan för området och för lägenheterna men bostadsbolaget gav inget svar på det och de talade inte om för oss att de ville sälja ut dessa och göra bostadsrätter av det. Men detta var också under den period i GBG när det såldes ut som mest och detta kanske inte är en aktuell fråga i Uppsala. Lycka till i alla fall.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 101
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 561
Senast: cassiopeja
·
Äldre Då jag och min pojkvän har pratat på att flytta ihop så har jag börjat kolla på hur det fungerar att hyra ut i andra hand. Jag är...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 062
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Tänkte först vara anonym, då inte så många vet att vi är i flyttankar. Men de jag känner på buke ber jag bara att inte nämna ngt på...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 638
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII