Tips på milt shampo tack!

Zody

Trådstartare
Har insett att lilltjejen kommer behöva badas lite nu och då (just nu pga. bajseriproblem - det fastnar lätt lite i hennes päls där bak, och längre fram för att hålla pälsen i fint skick) och är inte alls så insatt i shampoutbudet som jag önskar att jag var.
Så, vad har ni för favoriter? :bump:

Sv: Tips på milt shampo tack!

Vad har hon för pälskvalitet? Den ser ut att vara ganska mjuk och silkig, då passar PCL bra som basschampo. Kom ihåg att skölja minst dubbelt så mycket mot vad du tror är lagom, och använd gärna balsam för att minska risken för tovor. Det finns spraybalsam som jag tror funkar helt ok (jag har ju korthår ;) ) så slipper man det extra badningsbesväret.

Sv: Tips på milt shampo tack!

För tillfället är den väldigt mjuk och silkig så du ser helt rätt :)
Skölja massor kommer jag ihåg från persern, mamma spenderade timmar i badrummet med honom :rofl:
Spraybalsam ska också införskaffas, har du några tips där? :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 070
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 827
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 688
Senast: Farao
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 190

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • 🎄Jul 2024🎄

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat