Tips på kvällssnacks / mellanmål som är sött? (bortsett från godis)

Får googla vad det är 🙈
Extra stora söta dadlar!

IMG_5773.webp

Jag älskar smaksatta dadlar.

Men det måste vara rätt sort, vissa sorter är oätliga :wtf:

Dave & Jon's har många goda, bäst gillar jag Fizzy Bottles, Sour watermelon, och sura kolanappar. Lakritspåsen är också god.
Samt Icas Chokladdadlar :d

Dadlarna har hjälpt mig bli av med godisberoende :banana: de är väldigt söta, men innehåller fibrer, vitaminer och mineraler. Samt ger en betydligt bättre sockerkick, dvs det blir ingen wowkick utan bara mer energi som håller längre än godis.

Så istället för godis var och varannan dag äter jag nu några dadlar i veckan när sötsuget slår till. Känner inte alls lika stort sötsug längre och det släpper efter några dadlar.

Liknande trådar

Mat Jag har så svårt för att hitta vettiga mellanmål som jag gillar i längden. Dessutom kunde väl inte någon variation på frukost skada... 2 3
Svar
41
· Visningar
2 039
Senast: Cattis_E
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
331
Senast: __sofia__
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 111
Senast: Halcyon
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 071
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka