Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Till helgen ska jag bjuda ett gäng köttätare plus en vegan på middag. Finns det någon rätt som är lätt att kombinera och där man bara behöver byta ut köttet mot tex quorn så är saken biff (höhö)?
Därför att alla inte gillar veganmat, jag själv och min sambo texEn spontan fråga: Varför kan inte alla äta veganskt?
I övrigt verkar buffe/plockmat vettigt. Då kan alla ta vad de själva vill![]()
Det där låter som lite överkurs för mig…J
Pa traden om plockmat sa gillar jag gillar typ libanesisk mat - hummus, baba ganoush, falafel, pita, tabbluueh, batata harrah, friterad blomkal osv i all evighet, och sen kan du val ha nagon typ kafta lammkott att lagga till for de som vill ha det?
Jag älskar fisk så det var ingen dum idé!Kanske bowl som var och en plockar ihop?
Jasminris
Mango
Avokado
Stekt halloumi
Marinerad tofu
Ev lax
Sojabönor
Picklad rödlök
Cashewnötter
Gurka
Finstrimlad rödkål i dressing på sesamolja och citron
Serveras med dressing på t ex sesamolja, honung, lime, japansk soja.
Kanske inte så dumt? får googla på vegansk schnitzel.Något med schnitzel. Jag är vegan men tycker definitivt inte om alla köttsubsitut. Men nästan alla schnitzlar som jag har provat smakar bra.
Kanske bowl som var och en plockar ihop?
Jasminris
Mango
Avokado
Stekt halloumi
Marinerad tofu
Ev lax
Sojabönor
Picklad rödlök
Cashewnötter
Gurka
Finstrimlad rödkål i dressing på sesamolja och citron
Serveras med dressing på t ex sesamolja, honung, lime, japansk soja.
Därför att alla inte gillar veganmat, jag själv och min sambo texinte heller den andra gästen som är köttbonde. Men jag har frågat veganen och det är OK att vi äter kött. Därför vore det smidigt om man kan processa rätten samtidigt och bara byta ut det nödvändigaste.
En sak att tänka på är att det inte är alla som tål all köttersättning som tex courn. Det kan vara riskabelt att bjuda på det och så får någon av gästerna gå hem i förtid, been there done that och det var en helvetisk natt med sjuk magknip som resultat av en mycket god chili con "carne"
För övrigt blir jag lite förfärad över värden anser att man behöver fråga veganen om lov att bjuda övriga gäster på kött. Det måste väl ändå vara värdens val vilken mat övriga gäster får så länge man inte ljuger för veganen och påstår att dennes mat är vegansk om den inte är det