tips på bra övningar

snuttan will&alina

Trådstartare
Ja som rubriken lyder, några bra övningar till en rottisvalp på 15v?
Han kan sitt, ligg, stanna kvar, ligg kvar och vacker tass.
vill ha några kluriga övningar, inga hetsiga.
Allt intressant! :idea:

Sv: tips på bra övningar

Göm grejer och låt honom leta.
Lägg små korvspår.
Lägg en godis framför honom och lär honom vänta på ett varsågod.
"Död hund" är nyttigt, min hund kan slappna av på kommando tack vare den.

Kryp?
Ramla på sidan från liggande, (spela död)? Tänk dock på att hunden måste lära sig skillnaden, så att inte det vanliga "ligget" blir ett halvt krypande, halvt på sidan.

Förutom saker som redan är nämda så tycker jag att träna hunden att stanna kvar när en dörr är öppen är himla tjäckt.
Eftersom du tränat din valp på att "stanna kvar" så kan det vara värt att blanda in lite dörröppning och sådant.
Hoppas du förstår hur jag menar.

/Lilljessicah är trött...

Tack för bra svar, den med att gömma saker ska jag prova...han har ingen vidare näsa men man kan ju träna :d
gärna fler övningar

Lite sök. Låt han lukta på nåt gott. Sitta kvar och du gömmer saken, bakom en kudde, under en matta eller nåt. Skicka iväg hunden med kommandot sööök. I början äter han upp det direkt han hittar det, men en vacker dag ger han dig det. Då är det jätteberöm såklart. Detta brukar hundar gilla. Vill ju alltid vara till lags.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 677
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 134
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 801
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka