Det är ju ungefär som att hitta en ny TV-serie man gillar...
Ungefär som att snegla på en maffig tårta i konditoriets skyltfönster - 0 kalorier att titta.
Haha!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju ungefär som att hitta en ny TV-serie man gillar...
Ungefär som att snegla på en maffig tårta i konditoriets skyltfönster - 0 kalorier att titta.
Precis så har jag också tolkat det som innan.. har alltid fått uppfattningen att de flesta endast har sin kille/man i sikte och inte ens ser åt någon annan!
Haha!
Han tror att han får kvinnor att känna sig speciella (på ett positivt sätt).
Tro mig, jag har sett honom in action och då inte riktat mot mig
Jag vet att det låter skitfånigt men han är en gammaldags gentleman kombinerad med att han tycker kvinnor kan (naj, tro mig, han är INTE perfekt! ).
Min mor var inte riktigt klok (psyksjuk) men i klara stunder sa hon förnuftiga saker.
Som, att i förhållanden där man aldrig någonsin bråkar har den ena slutat tänka.
Jodå, det tror jag säkert. Men jag menar att alla kvinnor inte skulle känna sig positivt speciella av det där.
Fast alltså, bara för att någon snubbe håller upp en dörr mot mig går ju inte jag runt och äntligen känner mig speciell och bekräftad..?
Eller missar jag nåt här?
Jag tycker bara det är så himla vardagligt! Att vara tillfälligt förälskad på egen hand är ju främst underhållning, lite kul och spännande då och då - ett nytt avsnitt av serien varje gång man ses. Och att inse att man inte måste agera på känslorna, att man faktiskt inte ens vill egentligen, är ju som all annan självbehärskning.
(Säger hon som nyss åt ett helt paket Häagen-Dazs... )
Ok, jag kanske gav ett dåligt exempel men han hjälper när han kan, på ett icke påträngade sätt. Inte nödvändigtvis dörrar.
Själv vill jag inte ha hjälp därför att jag är kvinna och hjälparen är en man som bestämmer sig för att jag behöver hjälp (med att hålla upp dörrar eller något annat). Sådan hjälp får mig inte att känna mig speciell. Sådan hjälp får mig att känna mig intvingad i ett könsrollsspel som jag inte trivs med.
Att få hjälp oavsett vilket kön man har är faktiskt inte farligt och om en komplimang får en att känna sig lite speciell just då är det bra. Jag ger komplimanger, håller upp dörrar och försöker hjälpa om jag kan, oavsett kön!
Jag ger komplimanger, håller upp dörrar och försöker hjälpa om jag kan, oavsett kön!
Det gör vi väl alla, får vi hoppas. Men det gör oss ju inte till "gentlemän".
Som du beskrev det var det inte oavsett kön och inte för att man/jag behöver hjälp, utan av andra skäl. Lite oklart vilka, dock.Att få hjälp oavsett vilket kön man har är faktiskt inte farligt och om en komplimang får en att känna sig lite speciell just då är det bra. Jag ger komplimanger, håller upp dörrar och försöker hjälpa om jag kan, oavsett kön!
Eller bara allmän hyfs?Gentlekvinna? Kanske lite otympligt i skrift men det köper jag
Som du beskrev det var det inte oavsett kön och inte för att man/jag behöver hjälp, utan av andra skäl. Lite oklart vilka, dock.