Tingsrätten gav ponnysäljare rätt

Sv: Tingsrätten gav ponnysäljare rätt

:bow::bow::bow:

Gud så skönt att det äntligen kommer rättsfall där köparen inte får gehör för sin reklamation. Har man köpt en häst och blivit upplyst om problemet så får man stå sitt kast. Antagligen har också priset varit satt lägre pga av problemet och mig veterligen kan man inte äta kakan och ha den kvar.

Hahaha! Det där var ju humor! Hur dum får man vara att man tror sig ha rätt till att reklamera en häst när man vetat om problemet? Jösses.

Hoppas dom tycker att det var värt att betala 72.000 kr TILL när ponnyn kostade 35.000. Då tycker jag det hade var en bättre ide att köpa en hel och frisk ponny från första början för de där 107.000 kr istället.... och då är inte ens deras egna rättegångskostnader inräknade.

Hoppas ponnyn blir väl omhänder tagen iaf. Får för mig att hästarna ofta råkar illa ut när det blir så här när folk står med en häst som de vill bli av med. :(

Sunt beslut! :bow:
Hur kan man tycka det är ok att dra något man vet om till en rättegång och vilja häva köpet?! :confused:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 252
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 301
Senast: Blyger
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte min 11 åriga valack för drygt ett år sedan ! Nu ett år senare upptäcktes efter att jag tyckt han kännts knackig en lös...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 485
Senast: WBanna
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 273
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama