tillridning

horselover77

Trådstartare
Ni som haft i väg era hästar skickade på tillridning pga att dom varit svåra att rida t. ex bockat, stegrat etc. Har det gett något varaktigt resultat eller är det bara bortkastade pengar?

Sv: tillridning

Har aldrig haft någon häst på tillridning, fixar det själv så att säga, men jag kan tänka mig att det kan ge viss effekt till en början men man måste själv "lösa problemet" innan den faller tillbaka i gamla mönster då de, oftast, uppstår ab någon anledning. Om anledningen inte försvinner så faller hästen gärna tillbaka i sitt gamla mönster.

Sv: tillridning

Ni som haft i väg era hästar skickade på tillridning pga att dom varit svåra att rida t. ex bockat, stegrat etc. Har det gett något varaktigt resultat eller är det bara bortkastade pengar?

Jag lämnade bort mitt sto på tillridning ca två månader.(stegrade endel)

Jag lämnade iväg henne till en äldre dam som jag känner väl och jag vet att hon gör ett mycket bra jobb.
Skulle nog aldrig våga lämna iväg min häst till helt främmande människa/or!!

Var väldigt nöjd med resultatet och kan säga att hon har bara ställt sig en gång sedan förra sommaren och det var nu i vintras när jag satte igång henne.
Men hästen i sig har humör som man får leva med och kan protestera till viss del, men inte alls på samma vis.

Så jag är glad att jag la de tusenlapparna på att skicka iväg henne ..!!

Hur gammal är din häst?
Mycket riden?

Hoppas det löser sig!

Liknande trådar

• Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
15 513
Senast: Hedinn
·
Träning Utbruten diskussion från forumet Dressyr, om hur hästens ansiktsuttryck och fysiska reaktioner kan se ut under träning/ansträngning...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
10 926
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 389
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 800
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar