Det är lugnt Lobelia! Jag tog INTE illa vid mig! Då hade jag tagit upp det då! Jag försöker bara får klarhet i hur reglerna fungerar för jag ser tyvärr ingen röd tråd eller en konsekvens. Jag bara diskuterar och valde att ta mig själv som exempel, så slipper någon annan stå i skottgluggen! Jag tål det för jag vet vad jag kan och inte kan. Frågan var om det inte skulle räknas som otillbörlig reklam ( antingen positiv eller negativ, spelar ingen roll )eftersom jag både tränar hästar, säljer hästar och håller kurser. Du skall alltså inte ta frågan ur personligt perspektiv utan ur ett allmänt med mig som exempel.
Mandalaki: Som du ser har du också missförstått. Sedan läste jag mer än ett inlägg. Jag läste dock bara de första och bläddrade sedan lite snabbt genom tråden. Jag tyckte den började så fel så jag struntade i den. Om jag varit en stridis som vissa är i detta forum, hade jag lusläst och letat fel och sedan gjort allt för att smutskasta, som vissa gör som sagt, men jag tål det också. Jag menar, jag var ju inte svarslös... Istället struntade jag i cliniquetråden o hade inte alls tänkt kommentera den. Men när den som startar tråden angriper andra och anklagar dem för reklam och idoldyrkan och samtidigt själv använder sådan lyriska omdömen om sina idoler, för där låter det verkligen som idoldyrkan, kommentarer som jag inte sett någon utanför just det jag kallar för Bukefalos innegäng använda, då tycker jag man ser grandet i sin nästas öga, om det ens var det, men inte bjälken i sitt eget, och då kunde jag inte låta bli att kommentera det hela för jag tyckte det var orättvist! Jag kommenterade alltså det inte för egen del utan gillade inte påhoppet på den som skrev ett förslag på tränare!
Visst kan man ju döma ut ett INLÄGG utan att ha läst det övriga, särskilt som det var det inledande inlägget! Jag var knappast ensam om att skratta åt det, kan jag tillägga! Men jag har valt att inte tjafsa. Vill de ha en sådan tråd, så låt dem ha det, tänkte jag. Men det vore ju trevligt om vederbörande kunde bete sig så själv också!
Sedan vet du inte vad jag tycker om personerna ifråga. Jag blir nämligen inte arg eller ser rött! Jag brukar sitta och skratta och skaka på huvudet! Så jag tar det inte så allvarligt som somliga andra. Det hade jag nog gjort för 20 år sedan men inte idag. Jag lägger ingen energi på att hata, bara på att älska! Däremot vet jag att det finns andra, ofta nybörjare inom islandshästvärlden som tror alltför lätt på det som skrivs här och det är enda anledningen till att jag debatterar på detta forum! Det är för andra människors skull men framför allt för deras hästars skull! Att Inte Ung hatar mig är ett problem för henne, inte mig. Vill hon lägga energi på det så är det upp till henne. Det är inte mig det är synd om i så fall! Och det gäller alla som säger så. Jag lider INTE av det, om någon nu tror det. Jag är alltför garvad och självständig för det! Annars hade jag inte frivilligt gång på gång gjort mig till måltavla! Jag är bara en katalysator till en motpol för att inte forumet skall bli enkelspårigt utan att fler skall våga säga emot det etablerade gänget!
Anette