Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Anna det lät ju gott med chili och vitlök i, det kanske man skulle testa nästa gång jag gör min variant med avokado och mango
Gör egen ljummen potatissallad, sallad på bovete är också mättande!
Annars är ju smörslungad potatis nåt så in i bängen gott! Jag brukar koka färskpotatis och sen i med smör och så låta det puttra lite friskt tills det blir som skirat (?) smör, jag dööör det är så gott, när smöret är som brunt med inte bränt. Man kan piffa till det med att ha i ruccola och citron också!
Vi brukar göra potatispaket! Man skivar potatis och lägger i aluminiumfolie tillsammans med rosmarin, timjan, salvia eller andra kryddor samt hackad salladslök och salt. Man kan ha ost på också om man vill Sen lägger man paketet på grillen tills de är mjuka.
Sen brukar jag göra den här tomatsalsan som är såå god, den passar till mycket!
1 gul lök
3 tomater
1/2 kruka färsk koriander
1 spansk peppar
1 1/2 msk pressad limesaft
1/2 tsk salt
Finhacka alla ingredienser och pressa limesaften över. Låt dra i någon timme innan servering!
Grillade paprikor fyllda med vad man gillar - för mig blir det oftast fetaost, creme fraiche och chili.
Testade detta innan idag, jag tog dock en smaksatt creme fraiche (soltorkad tomat och fetaost) blev hur gott som helst. Det kommer jag definitivt att göra igen, men nästa gång kanske jag provar en annan smaksatt, t.ex. basilika och parmesanost kanske.
Testade detta innan idag, jag tog dock en smaksatt creme fraiche (soltorkad tomat och fetaost) blev hur gott som helst. Det kommer jag definitivt att göra igen, men nästa gång kanske jag provar en annan smaksatt, t.ex. basilika och parmesanost kanske.
@Mumorsan Tack för tipset! Har testat två ggr nu, jättegott.Grillade paprikor fyllda med vad man gillar - för mig blir det oftast fetaost, creme fraiche och chili.