Tillbehör till grillat

@Energi: Det borde fungera, ljummen blåmögelost är :d Jag brukar lägga på mögelost istället för kryddsmör mot slutet när jag steker kött och det går ju bra när man grillar också.

Jag brukar göra egen potatissallad.

Tärnad kokt potatis
Tärnat äpple (små bitar)
Creme Bonjour Cuisine, jag använder vitlök och örter men det går ju att ta vilken smak man vill/naturell
Gräddfil
Salt
Peppar

Jag tar av allt "efter behag", gräddfilen har jag bara till att blanda ut till den konsistens jag vill ha.

Annars är ju smörslungad potatis nåt så in i bängen gott! Jag brukar koka färskpotatis och sen i med smör och så låta det puttra lite friskt tills det blir som skirat (?) smör, jag dööör det är så gott, när smöret är som brunt med inte bränt. Man kan piffa till det med att ha i ruccola och citron också!

Annars är ju smörslungad potatis nåt så in i bängen gott! Jag brukar koka färskpotatis och sen i med smör och så låta det puttra lite friskt tills det blir som skirat (?) smör, jag dööör det är så gott, när smöret är som brunt med inte bränt. Man kan piffa till det med att ha i ruccola och citron också!

Det är något av det godaste som finns. Men man måste äta det direkt från/ur pannan, går det 10 minuter är potatisen trött och smöret trist.

@sjoberga det är iofs sant, det jag har gjort om vi ska ha det till grillat är att faktiskt ställa kastrullen på grillen en liten stund om det hunnit stelna i smöret :)

Vi brukar göra potatispaket! Man skivar potatis och lägger i aluminiumfolie tillsammans med rosmarin, timjan, salvia eller andra kryddor samt hackad salladslök och salt. Man kan ha ost på också om man vill :) Sen lägger man paketet på grillen tills de är mjuka.

Sen brukar jag göra den här tomatsalsan som är såå god, den passar till mycket!

1 gul lök
3 tomater
1/2 kruka färsk koriander
1 spansk peppar
1 1/2 msk pressad limesaft
1/2 tsk salt

Finhacka alla ingredienser och pressa limesaften över. Låt dra i någon timme innan servering! :d

Potatispaket, dock med vitlök istället för salladslök provades ikväll. Supergott :d

jag gjorde både potatispaket och fyllda paprikor.
Potatiskpaketet var med förska kryddor och salladslök samt nykokt färskpotatis. Det blev supergott.

paprikorna innehöll keso med fyra sorts lök, fetaost, en hackad röd chilli, hackad paprika samt creme fraiche med chili och paprikasmak. De blev också mycket goda men hade blivit ännu bättre om de varit längre på grillen. Jag packade in dem i folie

Vi brukar koka potatis som vi sedan vänder i smör och saltar och pepprar och slänger på grillen. Nypotatis är godast, men funkar med all potatis, låt skalet vara kvar dock.

Grillade paprikor fyllda med vad man gillar - för mig blir det oftast fetaost, creme fraiche och chili.

Testade detta innan idag, jag tog dock en smaksatt creme fraiche (soltorkad tomat och fetaost) blev hur gott som helst. Det kommer jag definitivt att göra igen, men nästa gång kanske jag provar en annan smaksatt, t.ex. basilika och parmesanost kanske.:d

Jag brukar förresten göra potatispaket med nypotatis, vitlök, salt och timjan i. Och lite smör och olja. Det är verkligen hur gott som helst!

Testade detta innan idag, jag tog dock en smaksatt creme fraiche (soltorkad tomat och fetaost) blev hur gott som helst. Det kommer jag definitivt att göra igen, men nästa gång kanske jag provar en annan smaksatt, t.ex. basilika och parmesanost kanske.:d

Hade du paprikorna i folie eller ställde du dem på grillen direkt?

Jag gjorde "paprikabåtar" istället för hela. Halverade paprikor alltså, och i med fyllning och sen direkt på gallret. De stod bra så :)

Najs :) Jag brukar köra hela paprikor dock, lägga dom ner i början och grilla dom runtom innan innehållet får smältas i en stående paprika men det smakar väl typ likadant ändå :p

Kokt färskpotatis (med skalet kvar) lindas med bacon, på med peppar och t ex färsk timjan, in i ugnen (eller på grillen) en stund.

Halloumi och vattenmelon-spett är riktigt mumsigt också.
Jag brukar rulla in tomathalvor i bacon och grilla. Till champinjoner gör jag göra en marinad av rapsolja, soja, vitlök, salt och peppar. Enkelt och väldigt gott.

Liknande trådar

Mat Jag har nyss köpt en Le Creuset-gryta och vill så gärna göra goda bröd i den! Dock är jag lite nervös då många recept vill att man ska...
Svar
15
· Visningar
580
Senast: Caoimhe
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 944
Senast: Mabuse
·
Tjatter I dagsläget bor vi i ett mindre samhälle, tråkigt klimat (både kallt och osocialt) med väldigt dåligt utbud av det mesta. Vi vill...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
6 290
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
379
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama