Till Er med Elrep..

Sv: Till Er med Elrep..

Har jag skrivit att jag inte har el i? :confused:
Repen går av, men innan dess föredrar jag att några knorrar rätar sig.

Nu förstår jag mig inte på dig?
Inte finns det väl NÅN som vill att isolatorerna låser repet, oberoende på priset?

Eeeh:confused:

Klart att isolatorerna ska vara till för att låsa fast repet vid stolpen.

Man köper rätt isolator till det val av band, rep tråd som man väljer.

Annars behöver man inte ha annat än plaststolp som är till för tillfälliga7 provisoriska staket.

Du menar så.
När du skrev "låsa", trodde jag du menade att repet skulle fara fastsatt i varje stolpe, så att man spände tråden mellan varje stolpe.

Var och en bygger staket som den vill, men jag har hört skräckhistorier om hästar som halvt hoppat genom elrep, fastnat med nåt framben över översta tråden, och isolatorerna varit så starka så frambenet nästan sågats av vid bringan.
Då föredrar jag mina knorrar, som släpper i såna lägen.

Du menar så.
När du skrev "låsa", trodde jag du menade att repet skulle fara fastsatt i varje stolpe, så att man spände tråden mellan varje stolpe.

Just så!
Var och en bygger staket som den vill, men jag har hört skräckhistorier om hästar som halvt hoppat genom elrep, fastnat med nåt framben över översta tråden, och isolatorerna varit så starka så frambenet nästan sågats av vid bringan.
Då föredrar jag mina knorrar, som släpper i såna lägen.
Men det är ju därför som vi nu diskuterar hållbarhet på rep o då även skarvhylsor på dessa- för att de ska gå av.

När de bara löper igenom isolatorer får du genom den långa längden mellan fästningspunkterna ett rep som blir lite elastisk o livsfarligt.

Om man inte spänner så ger samma fenomen- slackt staket när det blåser, snö lägger sig på osv.

Det var det som jag menade att folk inte vet hur man bygger ett hållbart, säkert staket med minimalt underhåll.

Liknande trådar

Samhälle Idag när jag var på Lidl och handlade efter jobbet så frågade kassörskan alla som handlat om de ville skänka 10 kr till barncancerfonden...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
7 611
Senast: Skjøldur
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
660
Senast: Whoever
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 098
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 923
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30