Till en kompis

Sv: Till en kompis

basenjin har en hög jaktlust eller?

Vet inte hur det är generellt med jaktlusten, men av de exemplar jag träffat har jaktlusten varit moderat till liten.
Bland annat bor det två i mitt område och enligt ägaren går det utmärkt att ha de lösa i skog och mark utan att de drar iväg och inte går att få stopp på.

Alla hundar har ju jaktlust, vissa mer andra mindre.

Nåja, vad har din vän sagt om alla förslag? Något som faller i smaken?

Lär ju dock kräva minst lika mkt som Kelpien även om den inte vill just valla.

OT klargörande:
Finns väl inga Australian kelpies som behöver valla, de är avlade på bruksresultat, till skillnad från Australian Stock Dog, fd Working Kelpie.

Jag tror inte Jenka menade att kelpien vallar utan att även om bc:n inte vill valla så kräver den, aktiveringsmässigt, minst lika mycket som en kelpie.

TS: Berger Picard? För mycket päls? Kanske för självständig? Vet inte hur krävande de är visserligen, men kanske värd att kolla upp. http://www.freewebs.com/berger_picard/

Senast ändrad:

De ska kolla närmare på RR och Schnauzern iaf, jag känner att jag gjort vad jag kan. Tack för svar!

googlade lite :eek:

en uppfödare, i sverige, ska ha valpar om några veckor :eek::eek: tur att jag lever i en opassande situation och att de säkert är bokade

De ska kolla närmare på RR och Schnauzern iaf, jag känner att jag gjort vad jag kan. Tack för svar!

RR lär ju inte passa alls. Den har som Line sa både hög jaktlust och är absolut inte social med allt och alla, snarare tvärtom. Dessutom har den ju hängande öron.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 731
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 980
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 790
Senast: Sedna
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 250
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka