Tik som använts i blandrasavel nu i renrasavel?

Sv: Tik som använts i blandrasavel nu i renrasavel?

I princip får man inte para utanför rasen. Det har förekommit med en Svensk Stövar ras, där den riskerade att dö ut utan nytt blod, då korsade man in en snarlik ras, med SKKs goda minne.

Starcastle var inte medlem i SKK innan Silken Windhounds blev erkända i Slovenien:
http://www.silken.windhound.com/ind...d=63:skk-fci-akc&catid=34:om-rasen&Itemid=108

En känd bruksuppfödare har fått tillstånd att ta fram en Schä/Mall kull, ej för eget bruk utan för FM.

Sv: Tik som använts i blandrasavel nu i renrasavel?

Drag och jakt främst.
(Sen behöver man inte vara ansluten till intresseklubben SKK för att vara seriös)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken...
2
Svar
26
· Visningar
2 512
Senast: Sel
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 590
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 595
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 475
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka