Tidigt missfall - stickan visar gravid

tigerfisken

Trådstartare
Har en vän som för tre veckor sedan fick kraftiga smärtor i buken och sedan kraftig blödning, trodde det var tidigt missfall men nu tre veckor senare visar stickan gravid, det gjorde den inte veckan innan blödningen. Nu till frågan, är det troligast att hon är gravid eller kan graviditetshormoner ligga kvar i kroppen tre veckor efter tidigt missfall och det är det som syns fortfarande?
 
Sv: Tidigt missfall - stickan visar gravid

Det kan mycket väl finnas rester av fostret kvar, på så sätt producerar hon graviditetshormoner, som ger utslag på stickan. Råd din vän till att uppsöka en kvinnoklinik eller dyligt, för hon kan behöva en eventuell skrapning. Det kan även vara så att blödningen inte var ett missfall och fostret lever, men det tar de reda på via ultraljud i sådana fall. Men hon ska inte gå och låta det vara, utan snarast se till att bli undersökt.
 
Sv: Tidigt missfall - stickan visar gravid

Tyvärr är hon nog inte gravid! Graviditetshormonerna kan finnas i kroppen i upp till nio veckor efter missfall. Därför är det heller inte konstigt att mensen kommer mycket senare än man tror fast man vet att man fått missfall.
 
Sv: Tidigt missfall - stickan visar gravid

Håller med föregående talare.

Men hon kan ju ha varit gravid med tvillingar och bara det ena fostret aborterades?
 
Sv: Tidigt missfall - stickan visar gravid

Precis det hände en arbetskollega till mig. Hon började störtblöda, och ut kom en liten klump :crazy:. Hon åkte upp till BM, de gjorde UL, och där var ett litet hjärta som slog. De kom fram till att det var tvillingar från början, och att den ena stannade kvar, medans den andra åkte ut i form av missfall.

Be henne göra ett VUL!

Lycka till
 
Sv: Tidigt missfall - stickan visar gravid

Ok jag ska hälsa henne det, jag antar att hon tänkt att höra med mvc i morgon ändå eftersom det varit helg nu.
 
Sv: Tidigt missfall - stickan visar gravid

Kan ju även säga att bebisen som vart kvar i magen, den klarade sig, och är 1 år nu! :)
 
Sv: Tidigt missfall - stickan visar gravid

Det hände min killes syster.
Bebisen som klarade sig är nu 10 år..:)
 
Sv: Tidigt missfall - stickan visar gravid

Skönt att höra att lyckliga slut på såna historier! :) Hoppas min vän får ett sådant slut på det oxå. Annars blir hon förhoppningsvis gravid snart igen och det går bättre den gången, hon har en son innan så det är iaf inte första barnet.
 
Sv: Tidigt missfall - stickan visar gravid

Grannen har en tre åring sång efter ganska så mycket blödningar i början... Så skicka in henne på ett UL för att vara på den säkra sidan!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 767
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
714
Senast: igbest
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
955
Senast: Ketrawzc
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 225
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp