Ja, man kan tycka olika. Bruce har hängt med mig i 10 år nu och de senaste åren har varit tuffa med diverse sjukdomar och åkommor. Han har haft svårt att anpassa sig till livet med småbarn så det har varit tufft för oss alla. Men han är en del av vår familj och just nu upplever jag att jag främst vårdar honom och letar vägar för honom att må bra i den stora förändringen som är. Det går bättre och jag är hoppfull både kring hans fysiska och psykiska hälsa, men mitt i allt som är så har det definitivt upplevts mest som ett åtagande den senaste tiden med veterinärbesök, underhåll och att försöka ge alla i familjen vad de behöver. Det är inte optimalt, och ja han förtjänar bättre, men det är vad det är och jag gör mitt allra bästa. Jag hoppas att vi är på väg mot en bättre tid tillsammans för jag älskar honom ändlöst mycket. Men det har definitivt varit en tyngd i mitt hjärta, och mycket arbete.
Jag vill inte låta otrevlig men situationen med Bruce har varit väldigt känslosamt jobbig för mig så det känns lite jobbigt att få det förklarat hur jag borde se på det.
Jag och maken pratar givetvis hela tiden och hittar vägar för hur vi fördelar vår tid. Tråden var inte tänkt för att jag behöver råd om min situation, jag var mest nyfiken på hur andra har det/gör! Det är intressant att höra hur olika familjer har det och vem vet, man kanske kan hitta lite inspiration