Tibetansk spaniel

taccotad

Trådstartare
Någon här som har en sådan? Undrar lite allmänt om denna ras?! Har hört att det är en stor hund i litet format, stämmer detta? Krävs mkt motion? Pälsvård? Hur är de mot främlingar? Mot andra hundar?

Jag har en! Helt underbar. Folk bara säger: jag har aldrig sett en vackrare hund blabla!
Okej.. den är en STOR HUND I LITET FORMAT.. min är 35 cm i mankhöjd inte så liten..
Jag kan säga att detta är väldigt tillgivna hundar, envisa som attans.. väldigt promenadglada.. de älskar promenader, men att bli blöt om tassarna är ingen höjdare. Annars gillar de att få mkt motion över annat. Ex. att få springa lös. Pälsvården är inte svårare än att du har två borstar. En grov och en mjuk. Bakom öronen bildas det lätt tovor men inte om man borsar ung 2 dgr i veckan.
Denna hund r väldigt lekglad och gillar de flesta männsikor. Mkt glad och sprider enormt solsken om sig. Jag ska försöka lägga in en bild på min vovve.

min granne har två stycken. ganska hysteriska och livrädda för mina hundar. jag har aldrig hört en hund skrika (låter som ett litet barn) så högt som den ena av dom. men de verkar ganska bortklemade.

Låter ju bra! Det är mina föräldrar som funderar på en sådan därför tänkte jag kolla runt lite!
Du får gärna lägga ut nån bild på din hund om du vill!!

Liknande trådar

Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 645
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 463
Senast: ii-ssa
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 538
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.