Text till barnvisa...

Swat

Trådstartare
Nu har jag sökt och sökt på nätet utan att hitta texten till en barnvisa som jag kunnat - men glömt.

Det jag minns är följande "strofer":
Och hanen (eller om det är tuppen?) han gol
Och hunden satt på trappan och sa...... (har drar man ut lite på det och sedan kommer...) Vov vov vov :D

Någon som förstår vilken visa jag syftar på och som kan skriva ner texten till mej?

Tack!
Swat

Sv: Text till barnvisa...

upp och ner visan?

Upp och ner visan

Upp och ner, ner och upp. Grisen gal i granens topp.
Och en mus , i vårt hus
svär och tuggar snus.
Lammet skäller, värper karameller,
hunden jamar, lilla grisen gal.

Opp och ner, ner och upp. Grisen gal i granens topp.
Och vår ko, må ni tro, han ska ut och ro.
Geten dansar, tuppen har fem svansar,
oxen kacklar , lilla grisen gal.

Upp och ner, ner och upp, grisen gal i granens topp.
Och vår katt, han tror att, myssan är en hatt.
Hönan jagar, räv i våra hagar,
kossan gnäggar , lilla grisen gal.

Upp och ner, ner och upp, grisen gal i granens topp
och vår stut flyger ut. Nu är visan slut.

Sv: Text till barnvisa...

Aaah...nej...
Den visan hade jag i och för sej också glömt ;) men det var inte den jag tänkte på.

Just den aktuella visan har man ofta barnet sittandes på knät när man sjunger och så drar man ut lite på "vovandet" i slutet och "studsar" lite med knäet så det blir lite "busigt". Man liksom laddar för att det skall komma tre vov! (Om någon förstod den märkliga beskrivningen! :D )

/Swat

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 035
Senast: alazzi
·
Relationer Jag är en gammal användare, med helt nytt konto för anonymitet. Känner mig så otroligt rådvill och vad kan vara bättre än att fråga i...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
23 218
Senast: Petruska
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 144
Senast: cirkus
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 207
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama