Terrängträning 2009

Sv: Terrängträning 2009

Och jag vill se en viss speciell bild (per mail kanske är säkrast)...! :angel::bump:

Jag tror att det kommer gå super nästa helg. Hade jag varit ryttaren iaf hade jag inte vågat annat än rida, man vill ju inte ha dig efter sig :o:D

Det finns ingen sån bild! Den måste ha raderat sig själv... :devil:

Haha, förstår inte alls vad du menar, jag som är så snäll & lugn! :angel: Vi kompletterar varandra bra jag & E. Varandras raka motsats. ;)

Snygg pansartax!
Hade inte E en grå häst? Jag börjar bli gammal och hänger inte med..

Jag blir så sugen på att hoppa terräng, en sommar som hästlös och två som invalid (jag, inte hästen:crazy:)...
Det börjar bli ett tag sedan.

Pansartaxen var i sitt esse... ;)

E köpte den här köttbullen som fyraåring -05, minns faktiskt inte om den förra var grå. Det var före min tid, jag kom in i bilden -06.

Jodå, du har rätt, den förra var den grå vagnshästen. Hon sålde den ungefär samtidigt som jag sålde Gunnar.

Jamen jag är ju redan så ute man kan bli, har pansartaxar varit moderna senare än 1977? ;)

KL

Vi har också varit i väg och tränat men jag är seg med att ladda upp film :D

Första gången sen hösten vi rider på terränghinder, ringrostigt som attan till att börja med i alla fall från ryttarens sida

Gick lite knackigt ner i "vattnet" första försöket, vi hoppade att antal ggr till (som inte kom med på film) tills hästen var 100% happy med att hoppa i och ur

Ser jättefint ut! :) Var är det någonstans?

Hermanstorps bana i Stum, Långås utanför Falkenberg :D

Jag fick mitt FT-kort i helgen! :banana: Först vill jag tacka min fenomenala häst, som i alla fall bara stannar på vatten och smalhinder, och så vill jag tacka min fantastiskt tålmodige tränare Annki! Och så vill jag tacka min bil som hjälpte mig hela vägen - utan den hade jag inte kommit ända fram! Och så vill jag tacka vädergudarna för att det var soligt hela helgen och inte började regna förrän jag var på väg hem. Och så vill jag tacka mina föräldrar för att jag finns till! Och så vill jag tacka hästars läkeförmåga för att inte gamla-skadan-i-kotan gjorde sig påmind, även om det var lite touch and go natten till söndag. Och så vill jag tacka Hofors RS för en jättefin bana och god mat!

TACK! :D :D :D

kl
kom precis på att jag har lite bilder från terrängträningen som vi var på i Lördags.
1241339559_resized.jpg

1241339329_resized.jpg

1241339844_resized.jpg

Nu laddar vi för debut i Bollnäs sista helgen i maj.

Vi var på vår andra terrängträning någonsin i tisdags på Ryttis, gick inte lika bra som förra gången. Men det kan ju inte alltid gå bra.. Tränaren undrade om Tirana möjligtvis var brunstig :p

Fotograf: Lavinia - tack åter igen :bow:

stock_sida2_090505.jpg

stock_sida090505.jpg

vatten_galopp090505.jpg

vatten_upphopp090505.jpg

forts i nästa inlägg

vatten_nerhopp090505.jpg

uppstalld090505.jpg

tires090505.jpg

Tirana har inte förstått ännu att man kan hoppa igenom häcken ;)
hedge090505.jpg

/Sabina

Senast ändrad av en moderator:

Som jag sagt förut så är din häst jättefin! :love: Men...du behöver korta upp dina läder åtminstone två hål till för att få till en bra terrängsits o få bra balans. Det är synd att tränare idag inte säger till om sånt bättre för jag ser väldigt många ryttare, ung som gammal, som rider med på tok för långa läder i terrängen. Följden blir dålig balans o att många sitter ned långa sträckor istället för att stå i lätt sits.

Han är 5 i år.

Novali: Jag håller med dig angående stiglädren, ser många som har för långa läder.
Nu kanske jag oxå har för långa men jag drog faktiskt upp ett hål än jag normalt har på hoppningen , sen var hålen slut...
Sen har jag inte riktigt balansen för att korta mer just nu och samtidigt kunna inverka på ett bra sätt på hindren.
När jag galopptränar brukar jag göra babyknut på lädren o då sticker knäna ut utanför sadeln. Inte optimalt men effektiv balansträning.
När hästen dessutom försöker slå knut på sig själv emellanåt så blir det extra effektivt :D

Tack för kommentarerna :) Jag är ju novis inom fälttävlan så jag tar gärna emot kommentarer.

Två hål ska jag nog kunna korta, tror jag haft de så korta förut. Men min korta medryttare som envisas med att rida dressyr i hoppsadeln har gjort att jag har tappat kollen på mina "vanliga" hål :p Vilket I-landsproblem... ;)

/Sabina

åh, vad härligt det ser ut! :love: blir sååå sugen på terräng när jag ser bilderna! hoppas min kan bli så bra att man kan hoppa snart igen.. minns känslan när jag red CR på den banan i höstas, heelt underbart :love:

tirana är fin som vanligt! :love: jag tror minsann hon vill bli en fälttävlanshäst :D

kl

Här kommer min första terrängträning sen...2007 tror jag det var...ja, längesen iaf.
Det är inte den lilla svarta men jag har gått o köpt mig en pålle till. Den lilla svarta hade fång i höstas och sen bärrandsröta och sen...ja, ni förstår kanske varför jag köpte en till.

Den här damen kom till mig i december 2008 och blev min egen i mars 2009. Hon heter Selene och har ridits av Nathalie M. Hon är 19år och har gått ** :bow:
Det är en extremt välriden häst jag har fått äran att köpa, all heder åt Nathalie!

Ni får ha i tankarna att jag inte tränat terräng sen 2007 och då på en ostadig unghäst så jag strular till det för damen ibland men hon är stensäker!!

Har bara tillgång till små bilder på denna dator så det får ni sen men här kommer iaf en film:

http://www.youtube.com/watch?v=oqEoH-onfuc

Å, just ja...det är Ulf Johansson som är tränare och vi är i St Mellösa, Örebro.
Jag kan säga att min häst var den absolut piggaste där...och den äldsta! Efter banan fick jag knappt stopp på henne...hon ÄLSKAR verkligen det här.

Liknande trådar

Dressyr Här är alltså filmen från våran första dressyrstart efter 7 år på hoppbanan. Ponnyn är 21 år och har alltid varit rätt hård i munnen...
Svar
0
· Visningar
1 163
Övr. Hund Bråka har ju genomfört sitt MH. Och det var visserligen i början av April men kom på att jag nog inte nämnt det för er :o Annars brukar...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 763
Senast: Magglo
·
Hoppning Ja, nu kommer ännu en tråd om en het ponny ;) Ponnyn jag rider älskar att hoppa. Jag har hoppat honom på lektion nästan varje vecka i...
Svar
14
· Visningar
1 532
Senast: LLaika
·
Övr. Hund Efter att ha läst Galathea och MrsScabtree's inlägg så kände jag att jag också behövde skriva av mig. Här på hund är jag kanske inte...
Svar
10
· Visningar
1 223
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka